onsdag 24. november 2010

Englestrikk og ventestrikk

Første engel ferdig.
Forhåpenligvis blir det flere slik i at de kan danne et lite englekor.
Oppskriften finner du på nettstedet trådsnella.
Og dette er typisk ventestrikk.
Det er fortiden massiv veiarbeid i strekning
mot min vei til sentrum i disse dager.
Hensikten er av de aller beste - nemlig gangvei hele 3km.
Men det tar tid å sprenge
og det er trangt om plassen,
derfor må vi vente.
Jeg er ikke en særlig tolmodig sjel
derfor har jeg denne høsten hatt en
oppvaskklutstrikkeprosjekt
liggende i bilen.
Så når jeg står i ventkø sitter jeg der
og har det bra med min lille strikking.
Jeg blir roligere og tenker mye mere gode tanker
enn å stresse av å måtte vente!
Og her er første klut ferdig.
En ekstra pluss 25 gram av bomullsrestene
forsvant med denne klut.
256 gram igjen.

7 kommentarer:

  1. sånn ventestrikk er veldig lurt, jeg blir aldri stressa lenger av å vente i/på tog/buss/venterom etc, fordi strikketøyet er med :-)

    SvarSlett
  2. Ventestrikk er genialt! Nå blir jeg mindre irritert når jeg venter på buss/forsinkelser/tannlegen, you name it!

    SvarSlett
  3. Veldig tilhenger av ventestrikk jeg og, ja møte- og lunchstrikk også! FAU-møte på skolen i gårkveld og jeg fikk strikket "brettekanten" på bolen på en VM-genser :) Merker at noen ser litt rart på meg enkelte ganger når jeg drar fram bunningen, men når de ser at jeg faktisk ikke trenger å stirre på maskene for å få strikket så "roer" de seg ;) Ny klut på pinnene ute hos regner jeg med?!

    SvarSlett
  4. Kjempefin engel!
    Smart med ventestrikking:)

    SvarSlett
  5. Så søt engel, ein sånn skal eg og laga. Fin blogg du har.

    SvarSlett
  6. Å for en søt engel :) Jeg har strikketøyet i veska og strikker mens jeg venter på bussen, og på bussen og i pausene på jobben, og venterom hos legen og andre steder, veldig greit å gjøre noe nyttig mens man venter *♥*

    SvarSlett