søndag 28. november 2010

Kakemanndagen

1 søndag i advendt er heimens store kakemennbakedag
( de hvite vestlandskakemennene).
Dette er en tradisjon jeg har med hjemmefra.
1 søndag i advent skulle det ikke bare tennes et lys,
men hele huset skulle også dufte av hjortetakk!!
Hardt arbeid å bake ut!!

Så dyp konsentrasjon om utstikkingen av kakemennene..

Og siden den nye istiden har annkommet Nerklubben,
må vi ty til gamle metoden for oppvask.
En i huset synes det er stor stas ,
5 åringen.
KUNNE DET BARE VARE!!

Her er resultatet,
i år også hvite kakemenn/dame engler.

Siden det var første søndag i advent
fikk jeg åpnet den første adventspakka
som jeg bytter i forumet uformelt.
OG det var GAVEN sin DET!
Satte virkelig STOR pris på å få dette alpakka heftet med tilbehør!!
Og nå er det bare 2 dager til julekalendere skal begynne å åpnes.
Jeg elsker julen sier lille prinsen
og mamman er så enig så enig!

7 kommentarer:

  1. Så morsomt det høres ut med fast kakemanndag!
    Her er det pepperkaker som er blitt bakt i dag! Kjøpedeig er genialt; da kan ungene gjøre det meste selv! ;-)

    Ha ei fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Koselig aventssteming hos dere!
    Så fin bakergutt!
    Ønsker dere ei flott uke!
    Adventsklem. : )

    SvarSlett
  3. Her våknet vi også til frosset vann i dag tidlig, men fant raskt stedet som var frosset. Takker de høyere makter for det, for uten vann hadde jeg fort blitt tullerusk.

    Vi har bakt en ladning pepperkaker, men de har Bårrisen allerede konsumert ;)

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  4. Åh, nå ble jeg påminnet at vi må bake kakemenner snart også, det er jo så godt med hjemmebakte :) Gøy å se gutten din så engasjert i bakingen, herlig! *♥*

    SvarSlett
  5. Så koselig det ser ut!
    Jeg har forresten fått hentelapp på julekalenderen - så den skal hentes idag. Turte ikke å hente før for fristelser er ikke min store ting!

    SvarSlett
  6. Flott med adventskos og baking!
    Julemanna he ej også bakt, men de er nesten oppspist så må vel til med en ladning til...

    SvarSlett
  7. Håper dere snart får vannet tilbake. Det er godt med gode hjelpere, håper den hjelpelysten varer lenge....

    SvarSlett