lørdag 27. november 2010

Istid?

Den nye istiden er muligens kommet!!
10 minus , men med laber bris blir det
20 effektive kuldegrader her på Frøya,
KALDT!!
Og ja det er kjempe sjarmende med et gammelt hus,
MEN
når VANNET FRYSER i VIKTIGE VANNKRANER,
blir husmora lett hysterisk.

SER at KLÆRNE kommer til VOKSE
ut av sine skittentøykurver.
En familie med 8 ,
der 5 er i største klæsskifteperioden fra 12-17
...kan det bli litt...



Oppvaskmaskinen får ikke vann og
koppene kommer til å vokse kjempe høy
som hekken i Tornerose.

Nok med sutring,
nå skal jeg hive på meg mitt småblomstrede husmorforkle
- svinge min trendy oppvaskbørste
og selvfølgelig hjemmestrikka oppvaskklut
til oppvask, har vann igjen i lille vaskerom .
Det håper jeg inderlig holder seg der.
Kranen renner hele tiden og alle får streng beskjed om huske dette.
Jeg er oppvokst med kun en vannkrane i huset fra jeg var 4 til 14
og har god erfaring i så måte.
I den kranen var det bare kaldt vann, vi varmet vann på komfyren.
VI har dog både varmt og kaldt vann i den kranen som har vann -
LUKSUS:)
Etterpå skal lile prinsen og jeg henge opp
farfar Hans sin store julestjerne
- og pynte litt til advent.
Det blir sikkert bedre
- kanskje hvis jeg starter STORBAKING kan jeg framskynde
kakelinna og mildvær???

5 kommentarer:

  1. Hei.Ikke kjekt når vannet fryser.Håper mildere vær kommer så vannet deres kommer tilbake.Håper vi slipper at det fryser noen år siden sist.Koselig stjerne du har.Ønsker det en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  2. Huff så kjedelig.
    Kaldt og vind her og i dag.
    Tror jeg skal holde meg mest inne,
    men vi er så heldig å ha vann i alle kranene:)
    Lykke til med opptining, og ha en god helg!

    SvarSlett
  3. Hei Brit.
    Så kjedelig at vannet har frosset.
    Håper dere får tint det opp igjen, og at frosten ikke har gjort altformye skade.
    Hjelper det med baking så må det snart bli mildvær;)
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  4. Huff,da, oppdager fort når en mister vannet hvor avhengig en er av det. Håper du får igang kakelinna så det tiner snart:)
    Nydelig julestjerne! Kjenner jeg deg rett blir det nok adventskos med eller uten vann! Ha en fin første søndag i advent!

    SvarSlett
  5. Jeg synes inderlig synd på alle de som opplever at vannet fryse! Huff og huff!

    Jeg ser du har samme adventstjerne som meg, så artig. Jeg har ikke likt den noe særlig før, men i år fikk den komme opp av esken. Synes den ble fin i vinduet når alt ellers er så hvitt her.
    Ha en fortreffelig adventstid!

    SvarSlett