torsdag 4. november 2010

IKKE SPREK, men STA

I dag ankom jeg Bergen by anledning årets Roede konferanse.
Min første og gleder meg veldig til HELE HELGA:)
Det var lagt opp til en FØRdag for de som ønsket tur,
og jeg liker jo alt som er sosialt så det måtte jeg hive meg med på.
OG DU VERDEN FOR EN START!!
Turen skulle gjennom Trivelige Bergen by og
OPP
Stoltzekleiva.
Som barnefødt og oppvokst i fjellsida i Romsdalen trudde jeg ikke
en liten fjellskrens i Bergen skulle by på problemer.
MEN så FEIL kan man TA.
Jeg trodde ærlig talt jeg skulle ende mine dager i en av steintrinnene.
Sikkert PULS på 300 .
Og det var ikke sprekheten som gjorde at jeg kom opp -men min STAHET
og en veldig støttende regionsleder fra Øst.
Etter en rask Googling fant jeg ut at det Stoltzekleiva er
313,5 m rett til værs .
Den har 669 sikre steintrapper, 100 vanlige trapper og 32 usikre.
Du kan lese mer om dette HER.
Høgeste punkt på Frøya er 76 m... Og der har jeg enda ikke vært,
det er mulig jeg bør satse på intens intervalltrening der
eller vurdere opphold på flere måneder hjemme i heimbygda mi Skorgen
for å trene opp stigningsteknikk.
FOR JEG VAR INTET VAKKERT SYN i siste del av stigninga,
krøp nesten på alle fire
- litt av en superslanker med 50 kg ned og ikke bedre i form..
Men opplevelsen var likevel kjempe bra.
Vi vandret gjennom 4 årstider, sol, regn, hagl, og nydelige høstfarger.
Fantastisk utsikt over Bergen by fikk vi også som Bonus.
Og jeg var ikke mer sliten enn at jeg resten av dagen har latt
bankkortet få gått varmt i MANGE butikker.
Her har det blitt handlet noe til meg ,
og masse til alle advendskalenderprosjektene mine:)

8 kommentarer:

  1. Besselvassheia er 76 m. Fin trimtur dit og tilbake fra Stutvassdalen.

    SvarSlett
  2. Hehe, det der er en bratt trapp ja. Håper du koste deg i Bergen likevel. :o)

    SvarSlett
  3. Så hyggelig at du er på besøk "hos meg" i Bergen da :D Du skal jammen ikke skjemmes over å slite med stoltzen, voksne menn i god form har spydd på toppen, så vær bare stolt av at du kom deg opp! Heter vel ikke STOLTzekleiven for ingenting ;) Håper du får en fin helg i denne fuktige vakre byen vår. ♥

    SvarSlett
  4. Kos deg masse i Bergen. Jeg har vært der en gang og synes byen er bare helt hærlig!

    SvarSlett
  5. Hei :)

    Man kommer langt med å være sta da...men uansett .. Du har nå vært kjempe flink... sikkert en god mestringsfølelse når du kom opp.. Kjempe bra :):)

    Håper du koser deg i Bergen og nyter dagene. Ha ei kjekk helg videre sammen med de andre kurslederene.

    Klem

    SvarSlett
  6. Hei.Så koselig.Kjekt å møte andre.Bergen koselig by.Ønsker deg en riktig fin helg i Bergen.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  7. Stoltzen er ikke noe å spøke med gitt! Har gått den en gang i mitt liv og det var med både svette og tårer....phuuu for en "lei" bakke ;)Håper du får en kjekk helg i Bergen ;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett