onsdag 14. juli 2010

Restekaosprodukt og vente på slåttslutt

En haug med små nøster
noe ull og mest blanding syntetisk et eller annet garn
ble til denne lua kalt Lua Besserud.
Historien og mønsteret til luen
finner dere hos Pinneguri
- en racer med pinner og ikke minst mønsterstrikk.
Kul lue:)
Jeg har døpt den om til
kulturskolelærerlua eller førskolelærerlua,
altså passer til meg.
Den siste uka har jeg vært gressenkekvinne bokstavelig talt.
Kaillen har holdt på med slåtten.
I år har grastørking vært STOR risikosport her på Frøya,
men vi tror det går bra og at
både vi og Hammergård får deilig høy til sau og hest.
( Hammergård kan du lese om hos Ellen )
Bildet er lånt fra Siwan som tok dette i fjor av min mann i slåtten.)
Det har blitt sene alene kvelder i heimen
noe som er sjelden vare i Nerklubben
de har jeg utnyttet til skikkelig nostalgisk søtsuppe
Tornfuglene
et hyggelig gjennsyn

og ypperlig tidsfordriv
til å hekle bestemorsruter av
restekaosbommulsgarn.
Hvor mange ruter det blir aner jeg ikke
derfor er også hva produktet kan bli helt i det
rød/blå enda:)

11 kommentarer:

  1. Så koselig med slåttetid!
    Lua var helt topp!!! Er hjemom en liten tur og må da passe på og titte innom deg og for å ønske fortsatt God Sommer!! Klem fra bestemor!

    SvarSlett
  2. Flott lue. Og for en herlig gård dere har. Savner slåtten litt jeg, selv om jeg syntes det var et herk når jeg bodde hjemme. Vi hesjet alt gresset, hadde ikke silo eller rundballer.
    Og så må jeg bare si, hunden vår heter Frøya ;)

    SvarSlett
  3. Lua ble jo super. Det er vel deg som løper på lua, fra den ene sysselen til den andre :)

    SvarSlett
  4. Kjempefin utnyttelse av rester! Synes forrige kommentar her om at det er du som løper på lua var bra, har inntrykk av at du er en aktiv dame! Og det blir spennende å se hva bomullsrutene ender opp som. Ha en fin dag og håper slåtteværet er bra, og at du snart får se din kjære mer igjen :)

    SvarSlett
  5. Lua ble flott den! Og så kos og hekle lapper. Ha en god dag!

    SvarSlett
  6. HEi :) så fin lue... du er så flink med hendene dine.

    Ha en fin dag videre :)

    SvarSlett
  7. Stilig lue. Du er så flink til å bruke restegarn, må skjerpe meg jeg også å bruke mer av lageret. Jeg hekler også bestemorruter :D

    SvarSlett
  8. Lua ble jo skikkelig stilig!! Den vil bli god til deg på de daglige trimturene dine, sånn som det blåser her på Frøya.

    Spennende å se hva hekleriene blir til slutt :-)

    SvarSlett
  9. Masse flott her i bloggen din :)
    Stilig lue du har strikket :)

    Fortsatt god sommer

    SvarSlett
  10. Her kommer jo det ene arve-restegarnsprosjektet etter det andre. Gøy!Synes du er kjempeflink jeg. :o)

    SvarSlett
  11. Det var en kjempefin lue du har laget. Godt og få brukt litt rester da. Blir spennende å se hva de søte rutene blir til slutt:)

    SvarSlett