fredag 24. september 2010

Krakow

26 til 30 august drog koret jeg er med i til Krakow.
Det var belønningen etter et vellykket sangerstevne i 2009:)
Store opplevelser var å synge i Marcinkirken og St.Nikolaus.
Det er noe eget å stå å synge det latinske kirkereportuar
blant fantastiske utsmykkninger
og små kjeruber engeler som nesten detter i hodet på deg.
Her er en liten snutt fra Marcinkirken
På programmet sto et besøk til Wielicka Saltgruver.
Det er bare et ord for den turen :
FANTASTISK.
Avsluttningen av omvisningen var at vi sang Locus Iste ,
og den opplevelsen når vi startet
og lyden, tonen bar ut og rundt i den store saltgruvekatedralen
kommer ingen av oss i Havdur å glemme.
Ola og jeg fikk en egen dag sammen hvor vi vandret rundt i Krakow.
Den dagen ØSA det ned med regn - men vi hadde en strålende dag likevell.
Her er vi å hilser på dragen i krakow,
jeg ble mest forelsket i lille ridderen som minte meg om dvergen i ringenes herre:)
Artig for oss var at vi plumpet oppi bondens marked
- her ble det mange smaksprøver på både
kjøtt, ost og ikke minst honning som det var mye av.
Vi snakket på vårt knotete engelsk og de svarte på sitt enda mer knotete engelsk
men litt komminkasjon ble det:)
Kafe og resutranglivet var en annen stor opplevelse.
Vi spiste så utrolig mye god mat og drikke for nesten ingen ting penger.
Mange morsomme resturanger, puber og kafer var det å finne også.
Her bilder fra en som hadde dekorert med gamle symaskiner
og en annen med masse blyanttegninger
bl.a denne hærlig strikkedama !
Her er min mann i lykkeland- smaksprøver på lokalt øl er selve lykke.
Vi andre var heller ikke så lei oss for denne pubrunden.
Krakow er absolutt en by å besøk,
spesielt voksen ferie - kjærlighetstur
vi har veldig lyst en tur til:)

5 kommentarer:

  1. Krakow er en fantastisk by! Og jeg synes som jeg hører det utrolige flinke koret du er med i synge der. Ikke minst i saltgruva! Må ha vært en stor opplevelse :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Skjønne, strålende Brit! Det var jo fantastiske bilder fra Krakow! Har også sett på filmene. For en fin rød kjole du hadde på deg i denne restauranten. Synes, det var en koseli stemning der inne. Iallefall likte jeg denne sangen veldig godt. Ha en fin helg! Klemmer fra PiP

    SvarSlett
  4. Høres ut som en flott og opplevelsesrik tur, så kjekt! Du er med på mye spennende!

    Ønsker deg og dine en god helg. :o)

    SvarSlett
  5. Så spennende tur du har vært på!
    Det så flott ut i Krakow.
    Ha ei fin helg!
    Klem : )

    SvarSlett