søndag 21. november 2010

Juleavslutning i Nerklubben

Denne helga var det juleavslutning for nesten alle barna
vi har på besøk i helgene.
Vi har hatt en hærlig helg sammen 10 besøkbarn og våre egen 6:)
Og været har vært som en blåfjelltime hele helga!!
Selv om det er juleavslutning må dyra få mat
og fjøsarbeid må gjøres to ganger pr. dag.
Vi har forøvrig fått ny oksekalv kosete Ferdi
og en liten punky kanin har også flyttet inn.
Det beste med fjøsstellet uten om all kosen med dyra
er en finale omgang med hopping i halmen.
Tjo og Hei!
Innendørs ble det pepperkakehjertebaking.
Det har blitt en tradisjon på juleavslutningene våre,
nå fjerde året på rad.
Litt juleverksted ble det tid til
selv om mange var mest opptatt av å være ute i det deilige vinterværet
å samle ISSTAPPER:)
I den anledning laga vi også i isskulpturer i mine CACAS former.
Cacas kan med andre ord brukes mer enn til kaker:)
Litt nabbi og nisser ble produsert + at en guttegjeng laga legofilm.
Lørdagsettermiddagen var vi i gapahukområdet.
Vi laga mat til fuglene , lekte masse og hadde julerebus i den magiske førjulblåtimen.
Så nå kan familien i Nerklubben gjøre seg klar til desember
hvor vi skal synge julen inn i mange
forskjellige kor, orkesterkombinasjoner
3 helger på rad!!

6 kommentarer:

  1. Så fantastisk flott! Herlig å samle barn på den måten! Flott at dere har overskudd til et sånt juleverksted:)

    SvarSlett
  2. Så utrolig gøy! Det er fantastisk å lese om helgene dine med alle barna!
    Neste helg skal jeg ha juleverksted med 2 små, det hadde jeg også for 2 år siden, og nå lurer jeg fælt på hva vi skal gjøre.... :-)

    SvarSlett
  3. Så koselig Briti. Jeg tror jeg må prøve meg på å lage hjemmelagd fuglemat jeg også en gang :)

    SvarSlett
  4. Fantastisk flott. Høres ut som en perfekt helg.

    SvarSlett
  5. Heldige barn som får komme på juleverksted og kose seg med alt dette, ser ut som en kjempevellykket helg *♥*

    SvarSlett
  6. Så kjempekoselig dette så ut. Dere er jaammen flinke til gjøre det koselig for ungene. Mange gode aktiviteter på en helg, som kommer til å huskes lenge.

    SvarSlett