fredag 9. august 2013

En " feelgood" bok

Dette er en bok som kastet meg inn i hele følelsesregisteret. Først er jeg irritert og oppgitt på denne Ove`s bitterhet og, surhet, så må jeg bare beundre hans stahet og hans livshistorie fra barndom og til voksen, så blir jeg rørt over kjærlighetshistorien mellom han og hans kone Sonja, så ler jeg hjertelig overfor alle de episoder han opplever i sitt naboskap og til slutt gråter jag store tårer ved endt i historie.
Kritikerene sier  denne boka ligner på hundreåringen som klatret ut vinduet, men jeg synes denne her har mye mer skjult sorgbunn i seg enn den først nevnte som bare var helt vanvittig.

Boka er lettlest og passer utmerket som ferielektyre, en typisk feelgood bok :)
Anbefales hvis du akkurat nå mangler noe bra å lese på:)
Mer om boka finner du HER

1 kommentar:

  1. Takk for at vi fikk delta på en fantastisk ferie sammen med en fin gjeng, med masse humør og humor.
    Gleder meg til fortsettelsen.
    Ha det fint.

    SvarSlett