torsdag 30. juli 2015

En snarttur på Olavsfestdagene

 Olav den hellige har fått blomsterkransen på
og er klar for å feire Olavsfestdagene,
 jeg likeså , et helt døgn!
 Den viktigste årsaken var konsert med denne dama og bandet Caravan Palace.
Hadde forventninger og de innfridde MYE MER enn MULIG!!
For en fest , for en musikk, for et liv!!
Takk til venninde EVA som fikk meg dit!!!
 I dag vandret ble det  vandring rundt i borggården,
 en liten meditasjon i Nidaros kapellet.
 Observere denne fantastiske kunstutstillingen
 TIDSHJULET laget av SFO barn fra Trondheim
 Se litt på alle fine boder på historisk marked.
MYE jeg kunne tenkt meg, men lot meg besinne!
 Samtidig med Olavsfestdagene er også årets matfestival.
 Her finner en alle mulige delikatesser fra bondens marked
og andre kortreiste små bedrifter.
 Var og heiet litt på sønnen som er med å hjelper til.
Han er med for andre år på rad, kjempe flott erfaring og sier han trives.
I dag var han hjelper på bedriften Dalpro
som selger  div villsau og hjorteprodukter fra Hitra/Frøya:)
 Etter å ha smakt meg gjennom ørten oster, syltetøy, spekemat
ente jeg opp med Paella på koselig restauranten Kalas og Canasta på Bakklandet.
 I kveld ble det fest i heimen, deilige oster, syltetøy, løpstikke pesto,
karverugbrød og de fineste knekkebrød.
Avslutta dette fine døgnet med å drikke hylleblomst og bringebærsaft
 av mine fineste loppis glass,
Sommerstemning og sommerlykke!
Etter dette døgnet på Olavsfestdagene har jeg lyst å gå pilgrimsferd
 eller være frivillig på festivalen,
 i hvert fall delta på flere arrangement neste år!!

1 kommentar:

  1. Vi var også på Olav-festdagene! Vi var i byen bare på onsdagen, så fikk ikke med meg matfestivalen.... Søren også... Men veldig fint på Olav-festdagene!

    SvarSlett