tirsdag 21. juli 2015

Gjenbruk av fotobutikk til Kafe!

I Åndalsnes fjellbyen nr 1 har de en kafe HELT etter min smak.
De har gjort om den gamle fotobutikken, Sødahalhuset
til en morsom, retro,kreativ, kunstnerisk kafe.
Stilen er en god blanding mellom 50.60 og 70 tallet.
 Og for meg som er født langt til bake på 1900 tallet i de retro 60!
 Og sikkert en gang i barndommen har vært innom akkurat Sødahlhuset
for å levere inn negativer til bilder
 er det ekstra stas å komme inn i denne verden via denne kaféen.
 På bildet her er jeg hos fotografen sammen med min mor og bror ,
men det er til den andre fotobutikken lenger ned i gata.
Smile til fotografen var jeg knakende god tidlig i mitt liv også.
 Jeg går i staver over retro stoler .
 Kopper og asjetter i ulik stil og ikke en likedan.
 Maten er de deiligste økologiske retter,
Bare navnet på denne retten SOLsalat gjør meg glad.
 Lillegutt fikk smake Reins kloster is og brownis,
mens venninde Bente tok ramsløkspølse.
God og smakfult ailt i hopes:)
 Trivsel disk med trivelig betjening.
 I tillegg til mat kan du også få kjøpt kunst og håndverk.
Noen ganger har de små konserter,
noe jeg gjerne skulle ha fått med meg en gang og smakt på øl fra mikrobryggeri.
 Så er du i nærheten av Åndalsnes,
stikk innom denne kafeen for et hyggelig øyeblikk.
 De har egen side på facebook som heter Sødahl-Huset som du finner her: https://www.facebook.com/pages/S%C3%B8dahl-Huset/349761895056462?sk=timeline 
En tur til fotografen tilbake i 60 tallet var en stor happening.
Her sikkert rett etter jul 69,
 jeg snart 3 og lillebror snart1 år.
Min mor i stilig lue og kåpe med pels som senere ble dokåpa,
noe som er en HELT annen historie.

2 kommentarer:

  1. Veldig koselig kafe og deilig mimre.
    Søte bilder... så hyggelig lue du har 1969... ja, nå vi strikke igjen :-))) og gleder oss med deilige RetroSTIL...
    jeg har kjøpt stoff og vil sy bordløper... men først jeg har barnebarn til meg. Vi har så fin varm sol og gå svimme hver dag...
    Sommerhilsen til deg til herlige Møre og Romsdal fra Viola.

    SvarSlett
  2. For en utrolig trivelig kafe, her skulle jeg gjerne ha stukket nesen innenfor. Så kjekt når gamle ting blir ivaretatt. 60-tallet var en fin tid, den fikk jeg også med meg. Og for ei skjønn jente på disken, til å bli i godt humør av :)
    Klem fra Anette

    SvarSlett