fredag 30. mars 2018

Dilla på å strikke LØVBLAD- nu løvspretthals

 
Til nå har jeg strikke Bodils blader, Løvlisjal, har til og med en UFO med Leaf sjal,
OG i påska ble det en Løvspretthals!
 Altså dilla på blader, så gøy å strikke.
Det er enkelt å strikke, men ser SÅ hærlig avansert ut at man innbiller seg et lite øyeblikk
 at man er en super fenomenal dyktig ferdighets strikker.
Slikt er jo veldig bra for selvtilliten!
Jeg har brukt to nøster av ny garntype jeg fant på Karmin garnbutikk i Kristiandsand.
Et Italiensk garn, Setoso merino extrafine.
 Mykt deilig og passer utmerket å ha helt på halsen. 
 Siden garnet er tykt og strikkes på pinne nr 5 og 6 går det kjapt å få ferdig.
Anbefaler egentlig å starte med denne Løvspretthalsen
hvis du har lyst å strikke noe med Løvblader.
Designet er av Elisabeth , mest kjent som Strikkelisa.
Og link til oppskriften finner du HER:
             Siden vi touchet innom Italia , så passer det perfekt å strikke av Italiensk garn akkurat nå, siden jeg og venneforening mi drar til Venezia og Roma om 20 dager!!!
Nå vet jeg at det finnes garn i Italia også,
derfor blir det nok å ta i bruk garnsporhunden i meg å leite opp garnbutikker i Roma!!
Halsen kan nok bli litt varm på dagtid i Italia ,
men når jeg sitter ved en uterestaurant i Venezia en sen kveld
 blir den god å finne fram tenker jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar