lørdag 31. mars 2018

Lillegutt med ny strikka hals , et godt råd og nye lengdemåler rekord..

 Mamsen sin lillegutt som nå begynner å bli STOR.
Enda klarer jeg å få han til å stille som fotomodell med SMIL.
 Dagens fotomodell oppdrag var nystrikka enkel hals
 i samme garn som min Løvspretthals.
 Gutten skal avgårde på Leirskole i Rondane etter påske
og da tenker mor det er lurt med en god varm hals på skitur.
 Genseren strikka jeg sist påske, Elias genseren design Bitta Mikkelborg
Da var den litt for stor, nå er den perfekt passform.
 Derimot var halslinningen alt for vid.
Fikk et godt tips etter å hørt strikkepodcasten til Strikkepaalandet med Janne Wie
 som fortalte at hun brukt å hekle fastmasker i halslinningen
 for å stramme inn hvis den var for vid.
SÅ gjorde jeg og da ble den i mye bedre passform for Sigurds hals.
For erfarne strikkere er sikkert dette gammelt nytt ,
men for meg var det godt nytt råd å ta med seg:)

Og tror dere ikke den lille gutten akkurat nå er et hårstrå lenger enn sin mor!!!
Hjelpes meg og bare 13 år!
Neste lengdemål er to store brødre og sin far,
vi tror jammen han kommer til å gå forbi dem også!

1 kommentar:

  1. Flotte halser og genseren til Sigurd var bare knallfin ����������������

    SvarSlett