tirsdag 25. september 2018

En sommer er definitivt over...

 Nå mens små høststormene viner rundt stuevinduene og regnet høljer ned
er det bra å se tilbake på en sommer som var utrolig bra!
Strikking ble det usedvanlig lite av fra juli til august.
 På båtferien på vei mot nord ble den store aktiviteten
å samle på solnedganger og soloppganger,
samt skue vanvittig vakkert landskap isteden for å holde høgt strikketempo.
Startet på disse fargerike Opal regnbue sokkene i juli
og ble først ferdig i starten i september!!!
Garnet ble kjøpt på en fantastisk garnbutikk i Sandesjøen
med det hærlige navnet Perleporten.
Er du i dette område skal du ikke nøle med å stikke innom,
du skal også sette av GOD tid og ha med MYTTI PÆNG
slik at turen innom Perleporten blir helt optimal!!!
Jeg hadde alt for dårlig tid og ble også så Startruck av butikkens hærligheter
at jeg ikke viste hvor jeg skulle begynne og hva jeg skulle ha.
MEN ut ble denne fargeklatten av opal nøste,
samt endelig et par addicraSytrio pinner som lenge har stått på ønskelisten for å prøve ut.
Disse sokkene ble et utmerket prosjekt å ha med seg litt sånn überalt,
Puben på Lovund passet det ypperlig.
Likeså pizzarestaurant på Rørvik,
 det ene døgnet vi måtte ligge landligg pågrunn av litt for mye vind.
I september ble disse gladsokkene ferdig
 og sprudler opp i denne regnfulle september måneden.
Sokkene er helt vanlig Vanilla sokker og det gikk rundt 67 gram på et par.
Mulig jeg får til et til med litt kontrastfarger øverst, hæl og tå.
 Dette garnet er for kult til å bare  ligge å støve ned!
Strikkemoduset er i løpet av september kommet i et adskillig større tempo,
 snart kan det bli ferdig både 1, 2,3 og 4 nye prosjekter!
Høsten er den perfekte strikketiden!!!
Og har du ikke annet å bedrive tiden med kan du jo ta en titt på siste podcast epiosden,
 hvor jeg snakker om sommeren,
 om Kammebornia sammstrikken jeg organiserer før MidtNorsk strikkefestival,
og et liten kikk på vår fantastiske båttur i bilder og toner.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar