lørdag 16. februar 2019

Oliva vottene

Jeg synes det er stor stas å kunne framsnakke en ung norsk designer
som er helt i startgropa til mange muligheter her i verden.
Selv om hun ikke er mer en ca 19 år har Karen Oliva Solheimslid
hele 12 mønster liggende for salg på Ravlery.
Blant annet 5 par fine votter.
Jeg har nettopp gjort ferdig disse kule Oliva vottene.
Digger midt diagrammet
 og er så heldig at jeg skal få teststrikke en hals med sammen mønsteret
.Gleder meg til det!
Jeg brukte 45 gram fra et  færøysk garn, Duo fra Navia.
 Det viste seg at det ble litt for liten strikkefasthet, så de er ørlite gran for små.
De er som dere ser av vekten utrolig lett , samtidig er garnet mykt og godt.
 Selv om de var litt for små for meg
så  kjenner jeg damer og jenter med små hender ,
noen av de er heldig å kan få akkurat disse her!.
For å hjelpe Karen Oliva litt på vei med hennes design har vi to laget en samstrikk
 via våre podcasterBrit Strikkenerd og KO strikker på youtube.
Den foregår på våre grupper på Ravelry med samme navn som
 podcasten og som egen facebook gruppe,
Vottesamstrikk av unge designer Karen Oliva vottemønster https://www.facebook.com/groups/1907093459358879/
Hvis dere ikke er medlem av ravelry  kan dere være med i denne gruppa.
 Si gjerne i fra i den gruppa om dere trenger å få tak i
mønster på annen måte enn ravlery, Karen Oliva fixer det.
Og selvsagt snakker jeg om disse vottene i dagens podcast episode.
 Kom gjerne innom for både å se og høre meg fortelle om mine siste strikkeprosjekter.
De som har deltatt i de samstrikker i januar
må følge ekstra med for her er det masse premier som deles ut !!

1 kommentar:

  1. Du er virkelig inn i en fantastisk vottestim. Digger vottene du strikker, og digger at du er så flink til å bruke spreke farger. Takk for nok et fantastisk vottetips.

    SvarSlett