torsdag 30. mai 2019

Sokker inspirert fra Game of thrones!

I mars på min lille mini strikkefestival i Trondheim
var jeg så heldig å få tak i Fire and Ice garnet farge av  Kate Design.
Hun laget en liten samstrikk med dette garnet med inspirasjon av Game of Thrones serien.
Jeg valgte å strikke 2 Color socks av Joji Locatelli
som også  var april sokkesamstrikken i Fortuna garnbutikk.  
Oppskriften finner dere her:
Jeg har lenge vært motstander av Game of thorones
 etter kun å sett den via sidelinjen på kjøkkenet
.Når resten av familien har samlet seg foran tv år etter år
har jeg stadig kritisert all vold og undertrykking av kvinner..
 MEN i januar i år bestemte " lille" sønnen min på 13 at han også ville se hele serien
og da fant mor ut at hun skulle følge på.
OG jammen ble jeg ikke hekta.
Denne vinteren har vi to derfor sett hele serien fra sesong 1
og fram til siste episode nå i mai.
Vi har heiet på Drageprinsessa, Jon Snow, Arja, og villmenn episode etter episode.
Fortsatt synes jeg nok det er litt mye vold, men kvinneundertrykking har jeg måtte trekke tilbake,
 for i denne serien kommer det frem sterke kvinneroller gang på gang.
Her er sokkene med min lille Putin Dragepus!
 Mønsteret i 2 color socks synes jeg passer bra til Game of Thrones tema.
Øverst har vi muren i både fire og ice,
blomstermønsteret passer til alle sterke flotte kvinnene i serien
 og struktur mønsteret nederst blir som drageskallet og drageflammen helt til slutt.
66 gram ble brukt av dette luxusgarnet, og de går i samlingen 12 i 19 sokker til meg selv!
Og sånn helt til slutt så oppleves det nesten litt som leve litt i Game of thrones
her på Frøya fortiden med vindkraftsaken i freske fraspark både fra den ene og andre.
Akkurat nå har kommunaledep. trykket på pauseknappen,
og det kjennes bra ut for noen og enhver.
Men debatten raser fortsatt  for og imot både internt på øya og nasjonalt.
Det er vanskelig å bli enig både med hverandre og seg selv til tider!
Sakligheten i de ulike leirene er av og til helt i svarte natta,
og derfor kunne jeg av og til ønska med noen av
Daenerys Targaryen  drager i bakgården
for å svartlegge om ikke annet noen av kommentarene som er mest krigersk...

5 kommentarer:

  1. Så kule dine 2 color socks ble. Angrer litt på fargevalget på mine, men pytt sann det går gå. Har akkurat lagt opp til juni-paret nå. Morsom samstrikk dette altså.

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
  2. Selv om Game of Thrones er fremmed for meg!!! Så er sokkene supre! Herlige farger!

    SvarSlett
  3. You made an article that is interesting.You are so amazing.

    SvarSlett
  4. Takk for kjempefin blogg :)

    SvarSlett