lørdag 17. oktober 2009

Slaktertid i Nerklubben

Det er høsteferieuke og tid for slakting i Nerklubben. Dette er uken i året jeg virkelig føler meg som gammeldags gardkjerring..
Tirsdag malte vi opp 40 kg kjøttdeig av gammelsau.

I dag ble det blodpannekake. Yndlingsretten til 5 av 6 barn her i heimen.
I går laget jeg 5 kg leverpostei av villsaulever. En virkelig delikatesse. Dette regner jeg med forsvinner før jul. Derfor blir det nok en omgang til med leverposteilaging slik at alle mine venner som ønsker det får leverpostei til jul fra Nerklubbennissen:)
I tilegg er fryseren fylt opp med lammelår, kotelletter, fårikål og sparerips. Mandagen starter forbredelesene med å lage pinnekjøtt og fenalår.
Sau er hærlig, å kunne foredle egen mat er hærlig, og høstferie er hærlig.
MEN denne uka har ikke vært etter grete roede boka. Spent på HVOR mange kiloer har runne på etter livet som EKTE GARDKJERRING. Hadde bestemt meg på forhånd å ta en ukes ferie fra grete roede opplegget, men skal bli godt å finne rutinene fra og med i morgen.

torsdag 8. oktober 2009

Fly away - kiloer og egen kjole med samme tittel:)

Sist lørdag gikk jeg modell for første gang i mitt liv!! Og det føltes som bonuspresang å få gjøre det etter 30 kilo bort!! En av kjolene mine het Fly away. Jeg elsket den fra første øyeblikk, fargen, tittelen og fugleaplikasjonene.Måtte bare ha den, og i morgen skal den få være med meg på korkonkurranse i Trondheim:)
Tittelen er hentet fra en jazzlåt av Karin Krog, passer bare utrolig godt akkurat i livet mitt nå. Kiloer flyr avgårde og jeg føler jeg våger å fly ut i livet!!

FLY AWAY.
See me fly
from a hilltop
far away, far away.
Enchanted picturebook
show your visions.
Never leave, never leave.
Show me how to fly
from a hilltop
far away, far away.


Her er bildene fra fotoseansen under mannekengoppvisningen.
Først Fly away kjolen.


Og her den andre jeg fikk vise fram med tittelen: Embrase love. Har egentlig veldig lyst på den også.......
Bildene fra mannenkengoppvisninga er tatt av niesen til kjoledesigneren, ta dere en titt innom bloggen å bli inspirert av henne:) OG IKKE MINST TA DERE EN TITT INNOM KJOLEDESIGNERENS BLOGG ELLEN og se de andre kjolene fra mannekengoppvisningen:):)
Jeg følte meg utrolig beæret av å kunne få bære to av hennes flott egen designete kjoler:)

onsdag 7. oktober 2009

Lopperapport nr 1 og min første bestillingsstrikk!!

Ligger etter skjemaet med lopperapporteringen min!! Dett er funn fra lørdag 26.09.
Var egentlig på korseminar , men listet meg ut en liten time fra øvingene. Loppistrangen var større en synging. OG DA SIER DET LITT OM AT JEG LOPPISHEKTA!! Problemet var at jeg ikke hadde tid til å kose se, men løp igjennom lokalet. Likevell litt ble med hjem denne gangen også:)
Fant først denne korgen. Små korger har jeg alltid bruk for ,enten til å ha strikketøy, epler eller som gave med et eller annet i:)
I korgen plukket jeg meg følgende; Søt huslykt, hjerteform som skal bli navnskilt, to små NYE advenstlyspakker , fire gamle fruktkniver, 7 skjeer til daglig bruk, EN SØLVSKJE , litt små julepynt til gavepynt og et nuskete høne/hane salt/pepper børsesett:)
Alt dette til den nette sum av 60 kroner og da ble loppedamen SÅ fornøyd og drog glad og lykkelig tilbake til sangseminaret:)

På strikkefronten har jeg fått mitt første betillingsverk og heldigvis for meg VELDIG ENKELT OPPDRAG. Oppdragsgiveren ønsket pulsvarmere i dette fluffy, suffy garnet som jeg ikke husker hva heter. Myk og god og ha på , men 100 % sikkert ikke garn jeg hadde valgt til mine pulsvanter..

fredag 2. oktober 2009

Panduro`s skattekiste!!

Onsdag var jeg og hentet pakken fra Panduro. OG HVILKEN HÆRLIG PAKKE. Etter tips her på bloggland hadde jeg fått med meg at det var stort salg og det var faktisk mange gode tilbud å finne.
Her er litt av bestillingsproduktene som skal bli til høst og juleaktiviteter i Opplev Nerklubben helgene. ( Barn som er her på avlastning) Kjøpte bl.a 20 porslenkrus til 10 kr stk!! Ellers fant jeg masse masse fine og lure ting. MEN DET MORSOMSTE OG MEST OVERRASKENDE VAR FORUNDRINGSPAKKENE.
Først smykkeforundringspakken. Betalte 99 for hærligheten og jentene her i huset jublet over skattene.

Men enda mer jubel og følelse av julepakke fra rik onkel i amerika var hobbyforundrings eska. Den var proppfull av hærligheter og skatter. Perler, magneter, maling, stempler, messingtråder, trehjerter, masse papir, glansbilder, perler, isoporkuler, øyner, ulike stoffer!!
Til og med en lampelesning var det å finne der, som min mann synes var det mest fornuftige.

Enda har du muligheten til å få kjøpt hobbymateriale til en billig penge, så løp å kjøp:) Det har i hvert fall jeg:):)

onsdag 30. september 2009

Endelig her kommer loppemarkedantrekkene!!

Nå har jeg hatt bloggabstinens ei uke!!!!!!!!!!! Har vært uten fotoapparat og ikke fått lakt inn alle de planlagte blogginnleggene jeg har hatt inni mitt hodet.
MEN nå er jeg i gang igjen, og først ut kommer resultatet fra klæsloppeposen fra loppemarkedet den 20.september:)

En spræk rosa sommerkjole og en skikkelig retro kjole. Litt sonja stil fra 60 tallet sist nevnte:)
Tunika som passer høstensfarge og en topp som jeg skal bruke til dongribukse og dongrijakke.


I tilegg har jeg jo vist fram kjeldress til lillegutt og solfylt dynetrekk og to putevar.
Alt dette ble 30 kroner:):):)

lørdag 26. september 2009

VINNER AV BRIT`S JULEGAVEKALENDER


BEKLAGER at ikke vinneren ble annonsert i går som planlagt. Men ting gikk ikke helt som planlagt i går. Punkt 1 Min mann hadde glemt igjen kamera på kurs, Punkt 2: lånte kamera på kulturskolen , men fikk ikke til å å overføre. Punkt 3 . DET TOK LANG TID Å LAGE 960 LODD. Yepp for så mange ble det!! En kunne oppnå hel 10 lodd hvis alle kriterier ble oppfylt.
Som dere skjønner fikk jeg ikke til å forevige trekningen.. Det var lille prinsen på fire år som foretok trekningen og Vinner ble: Silke med bloggen Et lykkelig liv.
Gratulere så mye til henne og igjen TUSEN TAKK FOR DEN STORE RESPONSEN PÅ JULEGAVEKALENDERLOTTERIET:) Silke må sende meg en e-post med adresse slik at vi kan opprette kontakt og hvor jeg kan få en liten ønskeliste for hva hun kan tenke seg i en julegavekalender.

I grunnen til at det jeg ikke fikk lakt ut bilder før nå er at jeg har vært på korseminar i hele dag. Koret mitt Havdur skal delta på korkonkurranse i Trondheim helga 9-11.oktober. I helga er derfor fin øving på bitte små detaljer for å få det aller aller best mulig.
Bildet er fra julekonserten 2008 hvor oktettten i koret som jeg er med i opptrer. Koret ser en i bakgrunnen:)

torsdag 24. september 2009

3 månder til juleaften, siste dag for å ta lodd i julegavekalenderlotteriet:)

I dag er det 3 måneder til juleaften og HUSK i dag er det siste mulighet til å vinne sin egen julegavekalender i bloggen min.Jeg er jo allerede overveldet over responsen over dette, men skulle det være flere som vil være på lotteriet, ta dere en tur til dette innelegget HER så ser dere hvordan dere kan bli med:)
I dag fyller også min eldste sønn 11 år. Hurra for han, nå skal vi feire dagen med kaker og gaver:)

I den anledning meldte jeg meg inn i mammabloggerne. Det må da passe på denne dagen:)


Rebekka ble min følger nr 100. Utrolig artig . Ta dere en tur innom bloggen hennes , hun har laget en flott fristelse til premie der:)