onsdag 2. november 2016

Danse danse dokka mi

 Nypynta dukke i retro campingstol for en av siste soldagene i Nerklubben.
Om et par dager så vil sola faktisk være helt borte fra verandaen
akkurat her vi bor til starten av Februar...
Men vi finner den andre plasser på Frøya
så helt Troms og Finmark er det heldigvis ikke!!
Derfor best å utnytte dagene som er mente dukka
og tok på seg nykjolen og satte seg i sin matchende stol for anledningen.
 Nå har jeg ikke noen liten jente å strikke dukkeklær til
 så dette prosjektet skal gå til grendas Juletrefest basar tredje juledag.
Vi har et ønske om å ha en god gammeldags håndarbeidsbasar den dagen.,
og et av prosjektene var å kle opp ei dukke med hjemmestrikka eller sydde klær.
Fra meg har det blitt et danseskjørt strikket i 65 gram Lanett på pinner 3.
Og med passende bluse , strikket i Dale babyull og rest fra Lanett, Til sammen 48 gram.
Den blusen tæra noe på tolmodigheten min,
jeg har nemlig ikke mye av det når det gjelder dill og dall og små detaljer
for det var det litt av på denne blusen....
Ferdig er den og glad er jeg for det.
Mønstrene til både skjørt og bluse er hentet i boka
,Strikk dukkeklær av Målfrid Gausel,2002
Mest fornøyd med å finne matchende sommerfugl farga knapp i det store knappelagert!
Nå håper jeg flere av bygdas kreative damer har starta prosessen med å kle opp dukka.
Det blir litt lite med bare danseantrekk!
Jeg håper det blir en populær basargjenstand!
Jeg huske de store forventingene og forhåpningen jeg hadde i å kunne vinne den hovedpremien,
og en gang gjorde jeg faktisk det.
Det var stas selv om jeg var blitt 10 år!
Dermed har jeg også ferdigstilt prosjekt 11 og 12 av 40 før jul.
#40knittoxmas.

1 kommentar:

  1. Kjempefint antrekk til dokka! Minner meg om 70-tallet! Så artig med håndarbeidsbasar!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett