tirsdag 1. november 2016

En sommer er ferdig , klar for jul

 Sommeren er så absolutt ferdig,
men jeg har hengt etter når det gjelder sommerens klutestrikkeutfordring fra Bittami.
De fire fargerike ble gjort til rett tid,
de siste to som har fått mer en vintermørk farge kom først av pinnene i går.
 Femte kluten het cikk cakk,
Egentlig et enkelt mønster , men jeg gikk litt surr rett og vrang masker av og til.
Så kanskje derfor ble den liggende i august halvferdig-
Et HURRA for ferdig Cikk Cakk strikket med 50 gram Tuva garn , pinner 3.5
 Jeg hadde helt glemt at Bittami ga oss en bonusklut,
det ble en gledelig overraskelse og mye mer moro en cikk cakk.
Når jeg mestrer å ta sammen to vridd vrang uten å få scenebetenelse lenger
skjønner jeg at jeg fått litt strikke erfaring.
Første gang vi gjorde slike kunstner gjennom Bittami klutalong
hold jeg stort sett på brekke pinnen i utføringen!
Kluten heter Ballblom og er strikket med 40 gram Tuva på pinner 3.5.
helt  GRATIS på facebook siden hennes.
Med disse to klutene har jeg gjort ferdig 10 produkt i min egen juleutfordring,
#40knittoxmas
 En enslig rose med regntårer på sitt blad
 fant jeg i hagen som en siste hilsen fra sommeren.
For nå er jeg klar for Bittami sin adventsmysteriet.
Fikk garnet jeg bestilte fra Bittami sin nettbutikk i dag.
Aldri prøvd å strikket av Hot Socks Pearl før .
 Det kjentes helt fantastisk mykt ut og jeg gleder meg til å komme i gang i løpet av morgen dagen.
Vi vet det skal bli et skjerf ,
mysteriet er at vi får nytt mønster to ganger i uka.
Og blir jeg ikke ferdig til jul så kan jeg strikke det mot sommeren:)

4 kommentarer:

  1. Jippi, for alt du klarer å strikke, jeg er dypt misunnelig :) Her har jeg sittet og nistrikket på ei lue, og i kveld/natt ble det klart at jeg bare kan rekke opp igjen :/ Altfor vid. Men, sånn går det når jeg ikke kan klare å holde meg til mine egne mønstre, men må gjør egne vrier på det :D Det er til å le av, nesten tragikomisk. Pene kluter du har laget, fru Vie :) Kos deg videre med mysterie og enda flere strikkeprosjekter. :)

    SvarSlett
  2. Her var det mange fine kluter. HAr hatt mange planer om å strikke Bittas kluter eg og. Men så blir det bare egne kluter. Så no har eg gitt opp. LAger eg kluter lager eg nytt mønster kvar gong slik er det.
    Spennende med adventsmysterium da. Har aldri vært med på slikt heller eg. Blir kjekt å høre hva du syns om det garnet når du er igang da. Har lyst til å prøve nye sokkegarn typer eg og. Ha einn flott dag

    SvarSlett
  3. Herlige kluter, super mønster og farger. Morsom var bildet :-))
    Sokkergarnet med kaschmier hører seg veldig godt.
    Kos deg med mysterie strikke. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  4. Jeg har og strikket disse klutene :) Jeg gikk og surr i cikk cakk.....

    SvarSlett