tirsdag 8. november 2016

Woolly Sheep hat fritt oversatt til Ullen sauelue

 Endelig litt sauestrikk igjen!
Fant et morsomt sauelue mønster på Ravely av designer Sylvia Leake
 som absolutt måtte prøves ut!
 Og det var et virkelig morsomt mønster og helt etter mine Kinderegg strikkeønsker,
nemlig RASK OG ENKELT, samtidig som det FINT.
 Jeg har brukt 65 gram Sportsragg fra Viking og den er strikket med pinner 3,5 og 4.
Hvis du er medlem av Ravelry finner du mønsteret HER
Det er et betalingsmønster, men det er verd pengene
for disse luene kan det fort bli flere av,
noen burde jo ønske seg slike til jul mener jeg!!1
Kanskje jeg skal strikke en helt egen en til Katta ??
 Kaldt på Frøya i disse dager og man må passe på katteørene også!!
Wooly Sheep lua er ferdig produkt nr 18 i #40knittoxmas:)
Ny lue er på pinnene, men det er et helt annet mønster og en helt annen historie.

3 kommentarer:

  1. Herleg hue! Den vil eg også strikke!!

    SvarSlett
  2. Det var en lue jeg kjente igjen! Veldig gøy å strikke, og morsomme sauer. :)

    Jeg prøvde å kle på Pus i dag, det var ikke populært. Men han var veldig søt de to sekundene det varte, hihi.

    SvarSlett
  3. Fin lue og veldig fornøyd gutt. Og siden du likte å strikke den så vart det kinderegg da ja.

    SvarSlett