søndag 20. november 2016

Masseproduksjon av Calorimetry

 I de siste dagene har det vært disse pannebåndene som har vært på strikkepinnene,
eller Calorimetry som de blir kalt.
Hadde en del nøste rester av Freestyle garn fra Dale
 og fant ut at dette var et nyttig produkt å bruke de til.
 Hele 7 har det blitt!!
De veier mellom 30-35 gram hver , til sammen 216 gram forsvant fra Frestylelageret.
Som dere kanskje ser ut fra bildet er de ikke tatt på Frøya,
men til mine Røtter i Romsdalen som jeg har vært innom for 50 års feiring i helga.
Calorimetry strikkinga passet utmerket både til fergestrikk og ventestrikk!
 Oppskriften jeg har gått ut ifra er denne HER  
Siden garnet var litt tykkere enn i originaloppskriften
la jeg opp 88 masker til dame/jente /ungdom størrelse og 92 til mann.
Mulig det kan bli en ny Calorimetry runde også i desember!
Kjekke små gaver til jul
 og med 7 stk Calorimetrier så har jeg kommet opp i 30 produkt i #40knittoxmas!!

5 kommentarer:

  1. Godt å ha på ørene i sur vind, kjempefine !

    SvarSlett
  2. Disse har eg laga mange av før. Lenge siden no. Hm. Mulig eg må lage meg opp noe flere. Skal lage noen pannebånd ihvertfall, snart tror eg. Ja da, eg har så mange planer at det er nifst. Men kanskje eg får gjort litt mer etter hvert. Du får ihvertfall gjort masse. Snart i mål du jo.

    SvarSlett
  3. Så mange fine farger som skjermer ørene ute i kulda.

    SvarSlett
  4. Gode pannebånd det der! Lenge siden jeg hadde dilla på dem, kanskje på tide med en ny runde snart? ;)

    SvarSlett
  5. Dette er flotte pannebånd. Sitter veldig godt, så en slipper å miste gangsynes når en bruker det ;)
    Mange duse, fine farger du har brukt også!

    SvarSlett