lørdag 5. november 2016

Mariusgryteklut i julestemning!

 Etter dompap strikkinga ble jeg inspirert til å lage en Marius gryteklut i julerødt og svart.
Man må jo begynne å førebu seg til at det 49 dager igjen til JUL!!!!
 Plutselig ville også de fire små nissene jeg fant på sist loppemarked  være med.
De stilte seg opp på trauet i lystelig Nissesang!
 Er det slektninger til småfolket på Lakshomen som har flyttet inn til meg
 ( meget intern facebookside jeg følger med stor spenning!!)
 De drog med seg julelys og begynte heftig dandering!!
Vel tidlig synes jeg og har prøvd å snakke dem til rette, men de sang bare høyere!!
Nå er de pakket i Nissepepperkakebyeska
og de får ikke komme fram før lillejulaften.
Det samme gjelder denne Marius kluten, hvis den da ikke havner som julepresang??
46 gram av Mandarin bomullsgarn forsvant,
oppskriften er fra den STORE mariusboka
og dette folkens,  er produkt 15 i juleutfordringen #40knittoxmas!!!

4 kommentarer:

  1. God morgen. Fin gryteklut du har laga. Rampete nisser men får dei ikkje komme frem før lillejulaften? Her tror eg nok at nisser og anna pynt begynner å hoppe ut av kassene sine 1. desember. Liker å ha jula lenge

    SvarSlett
  2. Kjære Brit du har fått besøk av tremenningene til småfolket på Laksholmen. De heter egentlig Rødgullblinkerne. Dette er en gjeng som flyttet ifra Laksholmen og til naboøya Roparøya tidlig på 60-tallet. Dette pga deres tilbøylighet at de bare elsker alt som er rødt, alt blankt som skinner, gull , sølv og julekuler i glass. Det eneste som de elsker over alt annet er rød sagogryn- suppe
    Pass på å aldri gå fra røde levende lys eller fakler. Ellers er de greie å ha med å gjøre. De liker ikke høye stemmer eller jazzmusikk. Koselig gamle musikksvisker og rødsagogryn suppe roer dem ned. Lykke til��

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode råd, jeg må jobbe litt med å unngå jazzmusikk framover skjønner jeg...MEN RØDSAGOGRYN suppe må det vel bli en råd med:)

      Slett
  3. Så fine! Dine gryteklutar er i dagleg bruk her på kjøkenet :-)

    SvarSlett