fredag 30. januar 2009

Turist i egen kommune

Det bryt av hav av alveland, kanskje ikke alvelandet, men i dag har jeg vært turist i egen kommune, nærmere bestemt tur til Titran. Fantastisk solrikdag å vandre rundt på gamle veier i et flott kulturminnested. Samtidig som havet ligger blikk stille hører man havet buldrer i bakgrunnen.

Fyret i vinterlys , men lyset minte meg om en tidlig tidlig sommermorgen.
Folla rett ved fyret gjør at man skjønner hvorfor fyr skal stå ved kysten.
Storskarven stod ved fjærasteinan og slikket av januarsol.

Her er det virkelig snakk om å plante i siktagran som le for vind. Står ikke mye i rett vinkel disse og passer nok dårlig til pene juletre:)

Litt grønt mot hvitrima stein i fjæra

8 kommentarer:

  1. nydelig nydelig, vi må ta ein tur sammen dit, og gå på steinan uti kjerrvågsundet en dag,,,,,,,,,,,,,

    SvarSlett
  2. YEZ YEZ YEZ fekk det t, altså lægg inn kommentar HURRA

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder ! Så da må jo IRL-opplevelser være minst 10 ganger flottere ! Likte spesielt godt fuglene på pålene. Du har et godt blikk for gode motiver.

    SvarSlett
  4. Hurra te dæ mormarie, no e det rett før vi må opprette blogg te dæ!!!

    SvarSlett
  5. Takk for turen! :) Morsomt å se hvordan det er andre steder i landet også :)

    SvarSlett
  6. Fine naturbilder! Hilsen en fersk blogger.

    SvarSlett
  7. Så flotte bilder fra havgapet. Liker godt sjøen!

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder fra havgapet. Jeg er oppvokst på bondegård på innlandet, men har bodd 17 år på kysten etter at jeg ble voksen. Elsker havet, og sånne bilder får meg i god stemning. En av kommunene jeg har bodd i har skarven i kommunevåpenet sitt, så bildet av skarvene vakte spesielt gode minner:-)

    SvarSlett