torsdag 3. juni 2010

Hallo hallo

Hallo hallo , jeg er fortsatt med- selv om mai bare forlot bloggen uten å sette et eneste lite spor. Dette betyr ikke at det ikke har skjedd noe i mai. Hele 4 ganger har jeg vært antrukket i min romsdalsbunad- 3 konfirmasjoner og 17.mai har vært årsaken til dette.
Vi har feiret Vie familiens 4 konfirmanter. Først Hans Petter i Levanger 8.mai. Deretter ble det stort konfirmasjonsturne fra 21.mai - 24.mai. Våre to tvillinger Dag Bertin og Hans Kristian på Frøya 22.mai og deretter bars det til Nord trøndelag allerede 23.mai for å feire Morten på Inderøya 24.mai.


Vi har hatt flotte feiringer alle steder og selvfølgelig veldig stolt av våre to gutter . Det er jo Ola sine gutter og jeg er stemamma`n, men like stolt fordet:)

Her er alle Ola sine inkludert vår lille felles prins. Lille Prinsen greidde forøvrig å SLITE ut sin bunadbukse fra Cubus gjennom sin intense konfrimasjon 17.mai feiring. Det var nesten ikke knapper igjen og siste dagen ble det stort hull på buksa.


4 av våre er med i korpset og derfor måtte det et lite korpsbildet fra 17.mai. De spilte i hovedtoget, på torget, sykehjemmet og i toget i grenda Hamarvika dette året. Likevel fikk de også med seg mye av feiring hjemme i vår grend Klubben. Ola fulgte korpset , mens jeg sang i kirka med Havdur der lille prinsen var med som flink tilhører.



Innimellom 17-mai og korpshelger har vi hatt tre abeidshelger med full kjør i gapahukområdet vårt. Her litt berg klatring av de minste. I tilegg var det så fint vær en av helgene at vi likegodt startet bade , kajakk og kano sesongen til stor glede for alle våre egne og besøkende barn:)


Og lammingen er ferdig. Resultatet er oppmot ca 200 nye lammeverdensborgere, inkludert 11 kopplamm som kommer til å spre mye glede i løpet av sommeren.

I juni blir jeg nok å finne litt mer på bloggen siden jeg går inn i en mer rolig tid, kommer tilbake med rapport om dette:)

8 kommentarer:

  1. Se der var du, ja! Så flott! Mange herlige maibilder. Knallbra bilde av korpset! :D

    SvarSlett
  2. Herlig å se deg igjen! Du har nok hatt en festpreget mai mnd. ser jeg! Nydelig bunad på en nydelig dame;) Klem fra bestemor!

    SvarSlett
  3. Hei på deg, kjære Brit!
    For en fin bunad du har! Kjekt å ha en sånn for alle slags festiviter, synes jeg. Ha en fin helg! Klemmer fra Pillepalle

    SvarSlett
  4. Så fint å høre at det er fordi du har hatt en kjempefin mai måned at vi ikke har hørt noe til deg :) flott å få brukt den vakre bunaden så mange ganger. Og flotte konfirmanter!

    SvarSlett
  5. Koselig å se noe fra deg igjen. Skjønner godt at mai har vært travel - synes det er en travel måned selv uten konfirmasjoner. Flott bunad du har.

    SvarSlett
  6. Hei!

    Hyggelig å lese om alt du har gjort. Flott å se at det er liv i korpset hos dere.

    Ha ei fin helg! :-)

    SvarSlett
  7. Velkommen tilbake Brit. Jeg tenkte på deg en dag da jeg blogget et teppe jeg har laget av garn jeg fikk av deg i påskekalendere. Ser ut til at dere har hatt fult opp med koselige stunder hele mai :D

    SvarSlett
  8. Hei :)

    så koselig å se deg igjen her inne... har savna blogginnleggene dine..

    Oii for et tempo hos dere.. full rulle hele dagene lang ser jeg...

    Hvordan går det med deg ellers da Brit...har vært innom deg på facebook...

    Ha ei flott helg og fredag :)

    Klme

    SvarSlett