tirsdag 11. august 2015

Drømmen om en bærhage

 Jeg har hatt en drøm om en bærhage i mange mange år.
Vi hadde noen gamle ripsbærbusker når jeg flyttet i Nerklubben,
men de forsvant med nybygget.
Så kjøpte jeg optimistisk både solbær og ripsbærbusker
men de fant oksen Borrat seg stor behag i og spiste opp hele bærhagen i et jafs.
Etter det gikk jeg over i et nonsjonlang følelse hva hage skulle være.
I år derimot har tydeligvis optimismen fått råde,
gikk til innkjøp av solbær ,ripsbær og stikkelsbærbusk.
Og utrolig nok er det faktisk kommet noen bær allerede i år.
Så i dag vandret jeg med frisk mot for bærinnhøsting.
For å si det sånn det ble ikke safting og syltetøy i år.
Hele 25 gram solbær og 2 rips
Fikk bli pynt på frokostskåla mi
Stikkelsbærbusken derimot fikk jeg fylt opp hele 2,5 dl
som var akkurat nok til å sette en ekstra piff på disse
mer eller mindre fluesopp lignende muffinsene:)
Oppskrift finner dere HER
og er en variant av GreteRoede sine blåbærmuffinser.
Nå sitter jeg å gleder meg til neste år for da må da minst bli dobbelt så mye!!!

1 kommentar: