onsdag 30. januar 2019

Alle fine votter som ble ferdig i januar

 Alle mine fine votter som ble ferdig i januar.
Det ene hærlige fine motivet etter det andre som gjør meg strålende glad!
 Første par ut er Fabelaktige votten av Wenche Road
 som var en del av vottelauget julevottmysteriet.
Fargene kunne ha vært mer kontrastfull, men digger det likevel,
 strikket i 60 gram Pt2
 Jorid Linvik lager alltid fantastiske fine vottemønster,
dette var 2018 julemysteriet hennes.
Så kult med utdrag av sangen Have you self å merry merry Christmas.
LET YOUR HEART BE LIGHT!!
Jeg strikket mine i tumi og smart garn, til sammen 92 gram
Disse englevottene hadde ligget lenge i UFO korgen, helt fra 2017.
Dette designet er også Jorid Linvik og finnes både i votteboken hennes
og som selvstendig mønster på ravelry.
Jeg strikket disse i Nordlysgarn fra Viking, tine fra Riga. Til sammen ca60 gram,
Tilslutt presenterer jeg disse, nesten som et lite vottemaleri!!
Jeg vet ikke om jeg selv har strikket noe så vakkert i hele mitt liv!!
Jeg brukte Rauma finull, til sammen 60 gram. Og de ble så myk og god etter en lett håndvask.
3 av parene vurderes til julegaver og siste er bare mine.
Men må innrømme jeg har vansker med å skille meg av med hvert eneste fine par!!!!
Vil du se mer av vottene ,snakker jeg om de i min podcast episode 19.
 
 

3 kommentarer:

  1. For en vottesamling. Blir så glad over å se alle de flotte fargene du bruker. Har planer om å få til noen par votter i år jeg også. Synes vottestrikk er så koselig. Har blitt to par på meg hittil i år, men det ene er størrelse baby så det telles nesten ikke.

    SvarSlett
  2. Nydelige votter :) Englevottene til Jorid L. har stått på strikkelista mi i mange år. Men jeg har strikket lite til meg selv de siste årene, men 2019 skal være året for egostrikk og da skal englevottene komme på pinnene mine :) Julevottene til Skeindeer er jo så vakre! Den dama lager de nydeligste mønstre og jeg har jo lyst til å lage alt hun kommer ut med, men det var den tiden da..:)

    Det er så koselig å følge bloggen din og ikke minst podcasten din. For en utflytta sulværing er det alltid koselig å se film fra vakre Frøya og så klart å få følge med på dine vakre strikkeposjekter <3

    SvarSlett
  3. Sukk... Såååå nydelige votter! De som får de der i julegave, må jo bli kjempeglade :-)

    SvarSlett