tirsdag 1. januar 2019

Nytt år med nye fargede ruter

 Vi sier alle velkommen til  nytt år med blanke ruter,
 men i år velger jeg å gå inn  i året med å tenke på alle de fargede rutene som ligger foran meg .
For de er der i alle fargevarianter å venter på meg,
 noen dager sikkert blass og diffus, andre dager sterk og glad.
 Akkurat slik som dette mini lappeteppet mitt som vokser sakte med sikkert lapp for lapp.
 I desember ble det en lapp hver dag fram til julaften fra Nana i @irylknits.
 Og de fire hjørnene som ble igjen fikk lapper i romjulen fra garnet til Tonje i @madebytonje.
Det er fint å tenke på at dette teppet vil bli fylt av fargerike lapper
 fra flere av mine podcast og instagram venner.
 I tillegg ligger det små minner fra garn jeg selv har brukt på fine prosjekter.
Jeg har ingen mål når jeg skal bli ferdig med teppet.
Det handler mye om å få nok smånøster!
Men enda har jeg et lager av små nøster byttet
eller donert fra mine venner fra den store internettverden.
Del mål er fint å sette seg,
28. februar håper jeg med teppet har fått 100 lapper!
36 nye fram til det skal nok gå fint.
I dag har dagen gått til å dele opp de bitte små restene fra Nana`s julekalendernøster.
For så små lengder kan fort bli til noe fint,
slik små ting som skjer i hverdagen ofte blir til fine minner bare man evner å se litt på dem!
 Til slutt laget jeg to magiske garnballer som skal bli til en ny nyttig ting ,
nemlig glade januar sokker kun til meg!
Godt nytt år til alle dere, la dagene som komme bli fargerike og fin
også sier jeg som Kongen
At vi må møte hverandre med smil og vennlighet
så kan det gjøre dagen bra både for deg, meg og andre!

1 kommentar:

  1. Ja, det er helt sant, Brit. Dagene kommer i alle farger. Sånn blir lappeteppet mer innholdsrikt. Selv om noen av lappene har farger vi ikke liker i det hele tatt så hører de på et vis med - når vi ser det på avstand.
    Godt 2019 til deg :-)
    Hvor små rester er interessant for deg til dette prosjektet? Må innrømme at jeg kaster de minste tøv-nøstene, men jeg bør kanskje heller begynne å putte dem i en konvolutt og sende dem til deg!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett