mandag 31. desember 2018

Strikkevare opptellting desember

 I mangel av dagslys og godt utevær har de siste strikkeprosjekter ikke blitt dokumentert.
Siden jeg liker å ha oversikt og kontroll over mine strikkerier,
både produkter og ikke minst gram kommer det et ras inn på årets siste dag
selv om fotolyset er ELENDLIG.
Først ut kommer NESTE års mulig julegaver som egentlig skulle bli i år,
nemlig Karolines halvotter av Karen Oliva Solheimslid.
 Brukt Arwetta og Rauma alpakka silk,
de ble myk og deilig ,
 til sammen brukte jeg 42 gram, noe som betyr jeg har nok til et par til i 2019!
 Det største prosjektet i Desember 2018 var å strikke Riddari genser,
denne skulle egentlig bli gave til noen i næraste slekta ,
men isteden ble den Ola sin.
 Målet var å strikke 2 , det ble 1
 Har strikket den i xl og såg etter hvert at den ble mer passende til Ola
enn den andre motageren som bare må vente på sin genser i en størrelse større,
den som ligger halvferdig med grønn bol tror jeg jammen skal bli min i 2019.
 Det ble AKKURAT nok bunn farge, hadde 5 gram til overs ,
 til sammen brukte jeg ca 550 gram Lettlopi på denne genseren .
 Og når været blir fint nok, lyst nok , uten regn må nok mannen stille opp i fotoshoot
om han vil eller ei.
Den er nemlig kjempe fin på mannen i mitt liv!
 Grenda vår har juletrefest som jeg er med å arrangere,
da har vi alltid utlodning av dukke med klær.
Jeg lå lang etter skjemaet med dukkeklær strikking,
men med en intens innspurt fra 27 til 29.des i selskap med sjakk Vm
 ble jeg ferdig med en kjole 44 gram av Tynn ull fra Linde.
 og denne kule dukkegenseren av Petiteknit, en dukkeAnker
som også det gikk ca 44 gram garn å få strikket ferdig.
 Kalenderlua av Handmade. by. mona var en daglig oppgave i hennes
 instagram konto med 2 omganger pr dag.
Jeg strikket min i Peer gynt og Smart. 72 gram veide den på selve julaften da den ble helt ferdig! 
Dette er en kalenderopgave fra 2014 som da skulle bli et skjerf.
Designeren er Bittami og jeg kom til 4 des....,
nå er den blitt en pute
Som passer fint og fargerikt i pus sin stol.
Her brukte jeg Tines ett garn som ligner mye på Kauni garnet,
 120 gram har nå blitt en nyttig ting isteden for et ufo gjemt langt ned i en kurv!
Tilslutt en julegave til mine sauevenner og kollegaer på Flatval,
 en sauekule med ull fra trønderfår!
Siden garnet er litt tykt ble den en ganske stor kule på 28 gram
likevel kan den henge i juletreet,
men aller mest på ei trollgrein i et vindu på den fine kaffen deres!
Dermed ble det et flott garngram resultat desember 2019 med 900 gram
og årets resultat er 6226 gram som er nesten 125, 50 gram nøster!

1 kommentar:

  1. Så mye flott du har strikket i året som er gått. Ønsker deg et riktig godt nytt år, og ser frem til å følge bloggen din i det nye året også.

    SvarSlett