mandag 10. desember 2018

Mitt korpshjerte

 I går var skolekorpset invitert til Fillan på korpsjulekonsert av Strand skolekorps.
 For med et stort korpshjerte så synes jeg det alltid er stas å høre korps.
Selvfølgelig veldig mamma patriotisk for min Sigurd som er med i Frøya skolekorps.
Men det var flott å høre alle sammen,
Aspiranter fra Strand og oss, 
skolekorpsene fra både Strand og Frøya, Barman janitsjar, og Strand seniorbrass.
Må bare innrømme hver gang jeg hører Strand seniorbrass
klør det ekstra i korpsspillegenet og lysten til å spille kommer veldig sterkt tilbake!
 
Og når Deilig er jorden spiller som fellesnummeret
så klarte jeg ikke holde tårene tilbake,
det blir bare så utrolig mektig!
Jeg minnes tilbake til min egen korpstid.
Vi spilte alltid julekonserten siste søndag i advendt.
Da var det så veldig snart JUL og stemningen var alltid stor.
Hvis det til og med lå så mye snø rundt kirka denne dagen
så fikk en så mye julestemning enn nesten kunne sprekke!
Vi starta alltid julekonserten med Det kimer nå til julefest.
Derfor er den med på å skape god julestemning for meg hvert år!
I dagens vlog for dere en bitte liten minikonsert fra gårsdagens korpstreff
og selvfølgelig historien rundt Det kimer nå til julefest
Ha en fin desemberdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar