onsdag 5. desember 2018

Julekorsangen jeg har sunget lengst og i flest kor


Desember er konsert måneden framfor alle når det gjelder musikanter og korister.
Litt roligere for meg i år siden jeg jobber med å bli bedre i knær,
men litt julemusikk for jeg til å være med å spre dette året også.
Først ut er 6 des julekonsert med vokalgruppa mi Femme sammen Pust ,
som blir årets største sangutfordring samt sangerglede!
Deretter er det koret mitt Havdur som har sin tradisjonelle julekonsert 16.des.
Så nå øves det både i fastsatte øvingstide
r og i heimen for å trimme sangerformen før konsertene.
 Havdur har tatt frem Halleluja koret som
skal synges sammen med gjestekorpset Barman den 16.des.
Litt slitsomt i høyden for noe avdanka 1 første sopran,
men utrolig gøy å synge denne som sitter ganske så godt i ryggmargen
etter innlæringa fra videregående i 1983
Det er ikke halleluja koret som en min lengst sunget julekorsang,
derimot Det hev ei rose sprunge.
Den har vært med meg fra starten i Tresfjord felleskor- til Kristiansund -til Sogndal og nå på Frøya.
Absolutt en klassiker som både er fin å høre og fin synge på.
I 4 des vlogen blir det en liten snutt fra korøving og Det hev ei rose sprunge.
Ha en fin desemberdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar