søndag 10. januar 2010

Jeg er en kreativ blogger, Takker for den:)

Jeg har fått tilsendt en kreativ blogger award fra Ellen . Takker for den:). Hos Ellen blomster kreativiten stort fortiden med de vakreste kjoler som blir tryllet fram fra hennes maskin. Jeg har en, men det blir garantert flere--ønsker meg en som bursdagspresang - og det nærmer seg bursdagen min med stormskritt:)


Med awarden følger det en utfordring om å komme med 7 fakta om seg selv7 fakta om Brit
1. Jeg vært med å sunget på 3 cd`er
2. Jeg kan gå ut i spagaten
3. Har deler av hele slekthistorien min beskrevet i to veldige kjente romanserier her i landet.
4. Elsker å gå på loppemarked
5. John Irwing er min favoritt forfatter
6. Har ca 7500 servietter
7. Har i min barndom fra 1970 til 1980bodd i hus uten varmt vann , do og bad- Altså gått på utedo i hele min barndom- mulig derfor preget av litt " anna fra ødemarken" syndrom.
Jeg gir denne awarden videre til 7 kreative damer, dette er nok damer som kanskje har fått slike awarder fra før , men de fortjener de alle og har dere tid og ikke har vært på besøk hos disse jentene/damene anbefales det på det varmeste:)
Martotopia ei jente som syr de vakreste artigste kjoler og som samler på klær og gjenstander fra de gode gamle dager.
Hedis kreative sider hun deler ut sine gode ideer til alle som vil ha. Laget en fantastisk idejulekalender på bloggen sin i 2009.
Mimounas hobbyblogg i november fikk hun kasse med uvenngarn. Garn som egentlig ingen vil ha og ingen greier å finne noe å strikke av, Derimot har mimounas greidd å trylle fram de utroligste produkter av disse garnnøstene og lært meg at ingen ting trenger å kastes!!
Pillepalle For at hun hele tiden gir meg inspirasjon for nye fargekombinasjoner på interiør. Og for at hun har blitt min gode bloggvenninde
Englekyss Denne damen har blant annet en artig serie med bilde av sitt kjøkkenvindu med årstidens forandring når det gjelder blomster og interiør. Hun gir mange gode mattips og masse fint på interiørideer.
Krøllemikkel Min fantastiske kalendervenn fra 2009. Hun er en kløpper både med symaskin og pinner.
Frk.Maya`sloft: Her får du masse morsomme ideer - laget ut av f.eks lageret i hobbyskuffa. Ut av den laget hun en ide julekalender som inspirerte både meg og min datter til å lage hennes kreative julepyntkreasjoner:)
Reglene for denne awarden er
1. Kopier awarden til bloggen din
2. Link til den personen som ga den awarden
3. Fortell 7 fakta om deg selv
4. Velg 7 andre du vil sende awarden til
5. Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de får vite om denne awarden
Ønsker alle en deilig søndag:)

11 kommentarer:

  1. Tusen takk!
    Nå har jeg kost meg og vært på besøk til de andre bloggene som du har gitt award til :)

    SvarSlett
  2. Kjære Brit! Ja, akkurat, du er en kreativ blogger :))

    Tusen takk også for denne awarden og de koselige ord i så henseende! Gleder meg! Det var jo veldig interessant å lese disse fakta om deg :)
    Ser at du er ikke bare ganske musikalisk (det visste jeg selvfølgelig), men ikke minst begavet og veldig kjent i forvatterlige henseende! Det visste jeg ikke! :) Imponerende! Synes, der bor en utrolig flott talent på Nerklubben gård! Morsomt at du har nevnet boka "Anna i ødemarken". Den har jeg stående her i bokhylla min også :) Må innrømme den er blant mine favorittbøker fra Norge. På tysk heter boka "Livet som har blitt solgt" (ikke akkurat sånn, men håper du skjønner!). Jeg har lest denne boka mange ganger. Er veldig glad i Anna og hennes enkelt språk som traff midt i hjertet mitt. I 2001 har vi vært på ferietur i Femundsregionen og så var det klart at jeg ville ta meg en tur til Haugsetvollen gård ved Istersjøen hvor hun bodde i mange, mange år. Det vil jeg aldri glemme, synes jeg. Denne regionen er fortsatt så ensom beliggende, avsides og mager. Likevel utrolig flott, men dette er faktisk lett å si da man reiser med bil og ser med turistenes øyne....
    Ha en fortsatt glad søndag, kjære Brit!
    Klemmer fra Pillepalle

    SvarSlett
  3. Klart du er en kreativ blogger, med flotte innlegg og koselige kommentarer;) Ha en fin vinterkveld ! Klem;)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med awarden, fint å få stadfesta at ein er oppfinnsam og keativ innimellom! Gratulerer også med den eksklusive Grand prix-buketten, den var flott, og med at ei av elevane dine kom seg heilt på scena!
    Det var også artig gjensyn med all tråden din:) Eg kan huske at venninna mi strikka seg stripete genser i Fluffy då vi var 15 år, i 1971. Og på Spinnvilt er spelsau-fiber kjempedyrt, så det er sikkert kvalitetstråd.

    SvarSlett
  5. Tusen takk, det var en flott award! Må visst sjekke de andre linkene dine også, alltid spennende med nye bekjentskaper. Eller noen av dem kjenner jeg jo fra før da.

    Har kikket på alt det spennende arvegarnet ditt, mye artig der. Jeg strikker luer til kreftavdelingen på St. Olavs Hospital(along inne på HobbyBoden) og da er slikt syntetisk garn greit siden det ikke klør. Samme med Triplex/Perlekrepp, det er mykt og godt ullgarn. Kanskje en ide for dine nøster også? BINGO er for eks helt greit til slikt bruk.

    Ønsker deg og dine en god uke!

    SvarSlett
  6. Nå ble jeg litt nysgjerrig, hvilke romanserier er det? :D Jeg er nettopp begynt å følge med på bloggen din, liker den veldig godt!

    Martine 20 år

    SvarSlett
  7. Gratulerer med deg Awarden.. ja den er i alle fall kommet te rette personen, er de noen som er full av ideer og er kreativ så e det du:):)


    Morsomt å lese disse faktaene om deg. Men hvilken romanserie snakke ddu om her?

    Ha ei flott uke ellers så skrives vi..

    Klem

    SvarSlett
  8. Så artig å lese om deg:-) Irving er også min favorittforfatter:-)
    Og spennende å lese at slekta di har vært med i kjente slektsromaner, og jeg begynte straks å spekulere i hvilke....
    Tipper på Elstad? Har jeg rett? Flott lesestoff i alle fall:-)
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  9. Tusen takk Brit! Du er jo skikkelig snill da:D Jeg tar den til meg og skal prøve å huske den i et innlegg nærmeste dagene. Jeg er meget distre, men jeg skal prøve å være flink denne gangen hihi. Jeg må si jeg ble nysgjerrig på hvilken slekt du kommer fra, kan det være Sagane om isfolket montro??? Hihi, neida, den er det vel ikke, men den slekta har vel 2 bokserier om jeg ikke husker helt feil.
    Så morsomt at du har vært med på Grand Prix sirkuset, det var vel en opplevelse tenker jeg. Nydelig bukett du fikk også!

    Maya

    SvarSlett
  10. Tusen takk!
    Satte utrolig pris på awarden, men vet ikke om jeg fortjener den - når jeg har vært innom alle de andre mottakerne.
    Er jevnlig innom bloggen din og følger med på det nye året også.
    Spennende med faktaene om deg selv.

    SvarSlett
  11. Jeg har gitt deg en utfordring i bloggen min:)

    SvarSlett