fredag 4. juli 2014

KoseMose med mindre kalorier!

 Jau da, en kan absolutt kose seg med søte fristelser i sommertiden
 uten å få det grann av dårlig samvittighet.
Jippi ai ai sier jeg som er ei skikkelig godmatræv,
 et solid uttrykk fra Frøya.
Det deilig med sommerferie, god tid og et begynnende overskudd
 er at jeg begynner å kikke litt  mine meter på meter av kokebøker.
Denne sommeren er donert litt til gamle metoder: Roedemetodene.
OG det MANGLER ikke på KOKEBØKER i den kategorien...
Første kvelden overrasket jeg familien med
Easy McDream.
Fort gjort og smaker nydelig!
Du finner oppskriften HER
I går ble det Stekte eplebåter med lettis.
Hurtig form for eplekakesmak, men nesten enda bedre.
Og vi stiller oss spørsmål hvorfor gjør vi ikke dette oftere!
Oppskrift ( 4 porsjoner)
4 epler
1 ts kanel
1 ts margarin
4 små kuler lettere vanilje is.
Noen blader frisk sitronmellisse
 
Del eplene med en epledeler.
Strø over litt kanel. Hvis du har sure epler kan du ha litt sukker eller søtning.
 Ha margarin i en stekepanne og stek eplebåtene
 til de får en gyllen farge og blir litt møre.
Server eplebådene med lettere vanilje is.
Kalorier: 130,
 Jeg må innrømme jeg smekka på ei kule til og da ble 210 kalorier.
MEN likevel ikke fult 40 g sjokolade eller ca 5 biter smågodt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar