mandag 19. januar 2015

Gode opplevelser på Sula

 I Frøya kommune er vi beriket med et fantastisk øyrike uten for Fastlandet.
Jeg har jo et stort og varmt hjerte for Mausund, Sauøya, Halten
og denne helga ble det endelig tid for Sula.
 Og forunderlig nok var årsaken til turen dit et YOGA helga kurs!!
Ikke noe hverdagslig tilbud for oss på Frøya og enda mer uvanlig uti Øyrike.
 Men når det først skulle dukke opp et slikt tilbud
synes jeg det er helt unikt å legge det til SULA.
Ikke nok med at du får YOGA kurs , i tillegg er det rent meditativ
å kunne bo og vandre rundt på Øya i et fantastisk himmelskue,
veier fri for biler, natur og fugleliv tett innbo og hyggelig mennesker å bli kjent med.
 Vi som kom utenfra Sula fikk overnatte i den gamle fyrvokterboligen,
bare det synes jeg var eksklusivt og man kjenner huset står for levd liv og gammel historie.
Fra kjøkkenvinduet kunne vi se rett opp til fyret.
 Dessverre hadde siste storm gjort at lyset ikke virket,
så vi fikk ikke se det i hele sitt flotte skue.
 Fint å ta seg en tur opp å se på utsikten
 sammen med tre flotte damer
som jeg fikk bli kjent med i løpet av helga.
 Havørna var helt innpå oss
og man blir aldri lei av å skue disse majestetiske fuglene.
Idyllisk SULA med små spaserveier uten å møte en eneste bil i løpet
av vår 2 timers vandring  var en god nytelse.
Anbefaler alle som har muligheten til å delta på neste yogakurs som er den 27feb - 1.mars.
I tillegg er det mulig å leie seg inn i fyrvokterboligen i vinterferien.
Jeg vil ønske Tove Cecilie Fasting lykke til med alle
de kreative tankene hun har for aktivitet på Sula.
Jeg håper jeg får med meg mange i løpet av tiden!!!

1 kommentar:

  1. Så artig å lese om og se bilder fra Sula! Tenker dere hadde det kjekt der ute i havgapet. Flotte bilder du viser!
    Her er det snø i lufta og snø i trærne. Snart tid for å måke igjen.

    God tirsdag fra Ingunn.

    SvarSlett