mandag 9. februar 2015

Fjøsvikaratet!

 Bonden har våget å gi meg ansvar for fjøstell hele to døgn
mens han selv er i Trondhjem by.
Heldigvis har jeg et godt arbeidsteam til å hjelpe meg!
 Lille gutten er blitt en kløpper på å dele ut tørr halm
 slik at alle våre sauer for tørt og godt leie for kvelden.
 Samtidig har han ikke glemt gamle kunstner å leke gjemsel i halmballene!!
Om morgenen er denne staskaren satt seg selv til fjøsassisten,
frykter mer at han er satt ut som spion fra Bonden selv
 for å rapportere om bondekona gjør godt nok arbeid.
 Følger meg med nøysome skritt og kykeliky hele økta!!

1 kommentar:

  1. Flott med hjelp i fjøset Brit....den spionen der kjenner jeg igjen....jeg tror nemlig han var på oppdrag i fjøset her tidligere....i allefall så ligner han veldig....hahahaha....ha en fin økt videre....

    SvarSlett