søndag 17. januar 2016

Konge fest!

 Jeg lurte meg til en titt på selveste Kongefesten i dag. 
Og for en morsom konge fest, med masse folk ,flagg og ballonger
 Barn i skiløyper
 Og bitte små barn på kanskje første skitur
 Og andre mer trente og spretne på ski. 
Karl Johan hadde vel aldri trodd han skulle skue et slikt syn
 En småbarns familie har satt fra seg sekk, akebrett,ski og kakao , 
kanskje de er borte og hilser på kongen som gikk seg tur rundt slottsparken 
for å klappe til barna i aktivitet.
 Det er på slike dager jeg blir ekstra glad i Norge 
hvor kongefest ikke er militært men full av barnelek og barnelatter!
 Jeg tok en ny runde i kveld 
og enda vakrere var det da med fantastisk flotte islykter laget med ballonger 
 Noen jenter hadde akkurat laget, kopiert hjerte fra 25 år siden.
 Jeg måtte rett og slett ta på en for å kjenne om de var av 
is eller gips, men de var HELT ekte IS
Håper Kongen og Dronningen har hatt en fin dag 
og takk for å få ta en bitte liten del av festen. 
Siden det nå er bare 3 dager til min store 50 års dag 
skulle jeg kanskje ønsket meg noe lignende, 
et hav av islykter, flagg, ballonger, 
vakre hvite blomster som jeg såg under Slotts gudstjenesten i dag 
og barnelatter og barnslig lek ????

3 kommentarer:

  1. Det var en utrolig flott dag med en feiring som passet til kongeparet vårt! Tente lys da dagen var slutt, som jeg gjorde det for 25 år siden, men skulle gjerne vært der i kveld også. Har fulgt festforestillingen på tv, og den var både rørende, men også med veldig mye humor.

    SvarSlett
  2. Koselig og morsomt at du var med og feiret kongeparet :-) Festforestillingen på TV var flott, og programmet med barnebarna til kong Olav etterpå var morsomt det også. Ja, vi skal være glade for at de har et folkelig kongepar, og at kongen og dronningen kunne være blant folket i dag, uten alt for store bekymringer for terror og annen drit.

    SvarSlett
  3. Takk for at egfikk ver med til slottsplassen. Vakkert var det i kveldsmørket også. Du bor ikkje så alngt unna da med andre ord.

    SvarSlett