tirsdag 25. april 2017

Sauestier over Ullbølger

 Denne dagen ble plutselig en helt kreativ eksplosiv dag.
Før påske fikk jeg tak i 3 tråd tykt villsau garn fra Frøya
Jeg har letet i den store mønster verden etter det perfekte mønsteret.
 I dag kom jeg på jeg må lage det selv!
 For det har jeg ikke gjort før så det klarer jeg jo helt sikkert.
 Jeg har blitt inspirert av alle de nydelige villsaulammene
 som spretter ut både i fjøs og ut på Hauan.
Noen er til og med kosete selv om de ikke er kopplam,
så det må vi bare NYTE store og små.
 Denne krøllete lille klumpen ga  meg ideen til navnet ullbølger.
 Bare se på den krølleulla!!! 
 Hele Frøya er full av villsau
og rundt omkring i Hauan finner vi saustier
 som også blir fine stier for oss mennesker å gå i.
Villsauer er utrolig gode kulturbeitedyr og tar vare på kulturmarka vår på en utmerket måte.
Jeg har laget stiene slik at alle fører frem samtidig.
 Sigurd gutten kledte lua godt synes mammaen
Han syntes det var mest morro at mammaen
var så usedvanlig lykkelig over sin kreative eksplosjon denne dagen.
Hvem som til slutt blir eier av lua er jeg litt usikker på enda.
Jeg skal nå jobbe litt videre med designet
og det kan dukke opp Saustiluer for hver og en framover.
Til lua gikk det 75 gram,
fortsatt har jeg minst nok til 4 luer til!
I dag er jeg en usedvanlig stolt villsaubondekona og villsaugarndesigner!!

3 kommentarer:

  1. Flott lue! :-)Og du skriver så koselig at det er en fryd å lese.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Herlig! Flott lue på fler eulike kloke hoder, ser jeg! Liker godt den fellingen i toppen. Og selvsagt er villsaugarnet supert i slik strikk.

    SvarSlett
  3. Flotte bilder, godt skrevet og finfin design <3

    SvarSlett