tirsdag 27. juni 2017

Yoga for meg

I nesten 3 måneder har jeg vært så heldig å få være på en av disse mattene i grendahuset mitt.
Aldri hadde jeg trodd at jeg skulle holde på med Yoga i Klubben grendahus.
Det huset er liksom mer kjent som tidligere Frøyas festlokale nummer 1.
Ellers er det også et hus og ei grend med høg snakketøy faktor , liv og latter.
Men i tre måneder har jeg altså hatt min plass på matta
 sammen med 10 andre damer fra grenda og det har vært helt stille,
 så fantastisk behagelig stille og likevel et så sterkt felleskap.
For to år siden var jeg på mitt første ordentlige Yogakurs på Sula, ei lita øy i Frøya kommune ,
Jeg var sikker på at å få oppleve yogakurs på Frøya var noe som aldri ville skje.
OG nå har jeg altså vært på 12 samlinger i mitt eget grenda hus.
Nesten et lite under!
Så selv om jeg noen ganger har følt meg litt som en klumpete bjørn i enkelte stillinger,

eller at mine tanker har vandret alt for vide omkring

 Og jeg aldri fikk til stillingen kråka som er å stå på hode!!
Men jeg gjort så godt jeg kan:)
 Så kjenner jeg at jeg begynner å få kontroll på selve solhilsen
 og tenker jeg jammen med skal starte med den om morgen nå i sommer!
Det beste jeg har lært er utrolig nok å PUSTE.
Det har vært så viktig for hele denne våren hvor livet ikke helt har vært enkelt.
Å puste er jammen lurt
og da tenker jeg det å kunne puste med hele seg, fra botn og opp!
Jeg kjenner det har gjort livet mitt mye bedre.
Til og med utviklet meg litt mer som sanger,
og det er jo mer som et under når man har rundet 51 år!
Nå gjelder det å huske den reisen man har vært gjennom.
Heldigvis så skal de to yoga instruktørene i øyrike
Siv Bente Bekken og Anna-Marie Haugen ha sommerkurs på Hitra hver torsdag .
Skal prøve å prioritere det så sant jeg er hjemme.
Jeg er så takknemlig for at jeg har fått være med på dette.
En spesielt tusen takk til Siv Bente som har ført meg inn i denne
gode verden.
Og takk til alle dere damer  jeg har fått lov til å dele denne stunden med.
Nå håper jeg på nye kurs til høsten.
For de som vil følge med Siv Bente har hun egen side på facebook her:
  https://www.facebook.com/Siv-Bente-Bekken-Yoga-104215776876061/?fref=ts
Namaste!!!
( første bilde har jeg lånt fra Siv Bente, resten har jeg stjelt villig vell fra Google!)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar