mandag 5. februar 2018

På sokkekjøret

 Tre par fin sokker på en måned må være rekord!
 Finsokker er når jeg strikker med pinner fra 2,5 og nedover. De tynne tynne pinnene..
For et par år siden ville jeg nok ha skygget unna slike oppskrifter,
 toppen 3 og helst 3.5  pinnestørrelser når sokker skulle strikkes.
Men nå ingen hindring, sokker løper av pinnene likevel
selv om størrelsen er på stoppenål tykkelse.
Det siste paret i januar ble Haveby sokkene designet av
 Ellen fra garnbutikken Fortuna på Løkken.
De har satt i gang i sokkeåralong #12i18.
 Jeg hadde tenkt å unngå slike årsalonger da jeg har en tendens å dette av i løpet av året.
Håper på å holde ut i denne og det hjelper på at de har podcast ukentlig
både til motivasjon og oppmuntring til å gjøre ferdig sokkene.
Garnet het Olè fra Katia, aner ikke om jeg har kjøpt eller fått.
Det har ligget en god stund i et store ganrlageret....78 gram forsvant.
Nå er jeg i gang med to nye sokkerpar,
Et med Arne&Carlos garn som kommer til å matche min loppa kofte
 og neste sokk i fortuna sin sokkealong, Gygrid designet av Lise Engdal
 fra podcasten Marit Garnkaoset og en av damene i Ulltøsene.
SÅ her fortsetter sokkekjøret også i februar:)

2 kommentarer:

  1. Fin-sokker er det riktige ordet! Lykke til med flere par!

    Klem

    SvarSlett
  2. Sokker er populært, disse var fine. God søndag, klem fra beth

    SvarSlett