lørdag 21. juli 2018

Reisebrev 10: Sandnessjøen

 
Fredag blir det lang etappe fra
Horsværet og helt til Sandnessjøen.
Vi følger Petter Dass sitt rike fra sjøkanten
og beundrer stadig vekk de majestetiske sju søstre.
Gjestebrygga har plass til slitne båtfarere
og vi får se sola gå mellom store tanker på kaia
 og Dønna i bakgrunnen

Hva kunne Sandnessjøen by på sånn rett ved havna?
Jo et fantastisk kunstmala hus i flotte farger og malerier!
Virkelig et blikkfang og utrolige portrett!
Om man har et slikt murhus i nærheten
 er det bare å dra fram sin kreative pensel og sette i gang.
Vi hilste også på energiske rødnebbterna eller teinna som vi kaller den på Frøya.
 De hadde plassert seg pent på rad på fergekanten.
Noen tok tid til å vise fram små balletkunstner også for å imponere!
Vi fant isbar!
 Og jeg fant garnbutikk med det gode navnet Perleporten.
 En garnbutikk overraskelse ,
 fylt med masse garngodis
 og som jeg anbefaler å stikke innom er du i traktene.
Jeg kjøpte med meg et nøste regnbuegarn og de nye addi pinnene.
 Allerede lagt opp og er klar for å få et par fargeglade sokker
mens vi drar mot Lovund hvor jeg håper å se fuglen som matcher sokkene,
 nemlig Lundefuglen med det koselige engelske navnet Puffin !
 

1 kommentar:

  1. Ser at du seiler forbi hjemstedet mitt som er Sømna. Nydelige "kustmalt hus" i Sandnessjøen. Når været er godt er dette verdens fineste plass. God tur videre.

    SvarSlett