tirsdag 1. mars 2011

Gå i hennes spor

I dag går startskuddet for skrittkampanjen
GÅ I HENNES SPOR.
Derfor skal alle vi i Grete Roede ut og gå med stegteller.
MEN ALLE KAN VÆRE MED !!
Ved å være med på kampanjen " Gå i hennes spor"
bidrar vi med en hundrelapp til CAREs brønnprosjekt i Mali.
Verdens helseorganisasjon (WHO) anbefaler oss å gå 10000 skritt om dagen.
Det kan være mye for en som sitter på kontor det meste av dagen,
derfor har valgt 8000 skritt.
Med litt ekstra innsats er dette oppnåelig for de fleste
- og har stor betydning for helsen.
Utfordringen i denne skrittkampanjen er å gå i gjennomsnittelig
8000 skritt i 30 dager.
Og du kan melde deg på helt fram til 15.april
Hjelpeorganisasjonen CARE jobber for kvinner og jenters rettigheter.
CARE gir starthjelp til verdens fattige kvinner og jenter,
og målet er at kvinnene skal klare seg selv økonomisk.
Fatouma og vennene hennes i Mali
må gå mange kilometer hver dag for å hente vann.
Da blir det lite tid igjen til å gå på skole eller tjene egne penger.
ALLE KAN DELTA I SKRITTKAMPANJEN.
Det er til og med
PREMIER å VINNE.
GÅ inn
SÅ kom igjen
BLI MED Å HJELPE FATOUMA TIL Å FÅ ET BEDRE LIV
SAMTIDIG SOM DU KAN BLI I BEDRE FORM
- meld deg på her.

7 kommentarer:

  1. dette var interessant! Kanskje jeg må henge meg på :-)

    SvarSlett
  2. Dette var jo supert! Må inn og titte!

    SvarSlett
  3. Jeg lot meg inspirere og meldte meg på! Veldig spent på hvor mye 8000 skritt faktisk er. Nå må jeg iallefall slutte å ta heisen opp til 10. etg der kontoret mitt er! Og hvem vet, kanskje trappekondisen blir så god at jeg fortsetter etter de 30 dagene også?

    SvarSlett
  4. Hei.Kjempe fint tiltak.Kjempe flott.Ønsker deg en riktig fin uke videre med mange skritt.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  5. Bra idé, kjære Brit. Selv er jeg underveis med walking stokkene mine minst 1 gang hver uke. Ikke så mye, men i tillegg er jeg ivrig med å hoppe i kursen Aquafit :) Du ser flott ut, strålende Brit.
    Klemmer fra PillePalla

    SvarSlett