fredag 25. mars 2011

Riga -spising

Når man er på tur er det ekstra spennende
å oppsøke spennnede kafeer og resturanger
Først på dagen ble det kaffebesøk.
Jeg anbefaler koselig Amelie,
en liten kaffe i to etasje med salg av venners kunst,
søte forskjellige kaffekopper
og ikke minst de søte heklede brikkene som vi fikk under kaffekoppene!
Vi var på kul kaferesturang med turkise vegger
og butikk med masse rart i første etasje. Den het Istaba.
I bokhandlere var det alltid en liten bokkaffe
- alle disse kaffene var som mine drømmer på en framtidig egen kafe...
Vi gikk tidlig ute å spiste
og hadde derfor ofte hele resturangen for oss selv.
Der fikk vi alltid god service og GOD MAT:)
Gutenberg var en flott opplevelse med
pianotaffelmusikk i bakgrunn og flotte danderte retter.
En av de store opplevelsene var markedet.
Du verden med utvalg.
Vi var innom lørdag i værste handlestria - fult kaos.
Derfor gikk jeg innom tidlig på søndag og mandag morgen
bare for å få bedre oversikt.
Å ta en tur på markedet er et must på tur i Riga.
Ikke akkurat for å kjøpe men for å se!


Et annen spesiell mat opplevelse var resturangen
Lido Recreation Center som låg 3 km unna sentrum.
HER var det som et
STORT SUPERMARKED RESTURANG.
Man bare vandret i mellom den ene buffeen etter den andre
med STORE UTVALG og BILLIG

En middag og dessert for to med drikke kom på ca 250 kroner..

2 kommentarer:

  1. Hei! Eg sat og las og kosa meg, og tenkte at eg ikkje hadde vore på dei samme plassane som deg. Men så kom eg til Lido, og der var jo vi også:) Riga er ein fantastisk by, eg har veldig lyst til å reise tilbake med gubben på slep. Vi var der med koret mitt i mai i fjor:)

    SvarSlett
  2. Jeg skal snart til Riga? Har du noen tips?

    Klem

    SvarSlett