onsdag 30. mars 2011

Riga -Scene

Nå tror dere sikkert jeg er sponset av Riga turistbyrå for å formidle TURER til RIGA! Det jeg håper er at noen fra Riga ser hvor flink jeg er til å reklamere for plassen og dermed sender meg gratis fly og hotellopphold for en uke eller to. For det er mye jeg enda kunne tenkt meg å oppdage og oppleve i Riga.Konserter er en god måte og oppleve nye plasser. Jeg fikk med meg Latviask radiokor. Lot meg mest behage av nydelige sopraner- har nemelig innsett at min periode som glitrende sopran er over og nå bare må nyte de andre.
I Rigas domkirke fikk med oss orgelkonsert. Det ble en meditasjonsstund i 20 minutter hvor tonene og orgellydene svevde i vakkert rom.
Orgelet var under resturering , men etter bildet å dømme, veldig vakkert.
Søndag startet vårfestivalen i Riga. Her skulle det være kulturelle innslag hver søndag fram mot påske. Første søndag var det korps og stor stemning på torget.
Nå har dere sett at jeg har Riga med S. Jeg mangler den siste S og det er SPA- og det har jeg TILGODE TIL NESTE GANG.

Og dermed er denne billedkavalkaden over mine Riga opplevelser over og UT

2 kommentarer:

  1. FOR ein flott tur du har hatt..........imponert!
    Og ein ting er sikkert: Kan godt tenkje meg ein tur til Riga.......

    SvarSlett
  2. flott reisereportasje om riga
    det frister å ta en tur.
    god helg

    SvarSlett