søndag 27. mars 2011

Riga -Strikking

Det er klart jeg strikket på denne turen også,

både fly, buss, kafeer, hoteller brukes til strikking.

MEN

jeg vurderte å slutte med denne aktiviteten i løpet av RIGA turen.

For hvorfor strikke selv når man kunne kjøpe

de mest fantastiske strikkeprodukter i RIGA til nesten ingen penger???

Etter litt sondering på nettet skjønte jeg jo at man

kunne finne det deiligste garn i RIGA

og via hobbyboden fant jeg også adresser til strikkebutikken.

Derimot var jeg verken forberedt på at garnet var så FINT og ikke minst produktene.

Min venninde fant seg jakke i neste oleanna stil til ca 500 kroner!!!

Jeg kjøpte genser til hele familien for tilsammen litt over 1000 kroner ,

samt sokker til 5 av oss med artig

katte og saumønster for tilsammen med 400 kroner.

HVORFOR STRIKKE SELV når

MAN KAN KJØPE SLIKE PRODUKTER !!????

Likevell NOE garn ble med hjem.

På kunstmarkedet ble det med litt hjemmefarged ullgarn til sokker. OG på strikkebutikken ble det med et par nøster av dette garn

.. LØGN..

det ble med 3300 gram av dette DEILIGE GARNET.

og jeg håper å strikke en

FANTASTISK GENSER AV DET.

Garnet betalte jeg 15 kroner pr 100 gram.

Vannvittig billig for et slikt fint garn.

(Til alle strikkeinresserte, butikken ligger i R. Vagnera iela 5.)

og MANGE SLIKE MØNSTEREDE VOTTER


som det bugned av i alle boder i RIGA.


Det var så MANGE FINE MØNSTER


at jeg enda ikke helt har kommet meg etter


OVERSTIMULERINGEN av


STRIKKING, MØNSTER og GARN


8 kommentarer:

  1. Endelig - her kom innlegget jeg har venta på! :-D
    Det er mange steder i Riga å kjøpe garn og strikkeprodukter, og du fant virkelig noen fine!
    Hva heter det garnet som ligger på disken der?
    De kattesokkene forelsket jeg meg også veldig i. Latviere sier de er maskinstrikka, men hva gjør vel det. De er superkule - men så er jo Riga en katteby! :-D

    Selv ble jeg så forelsket at jeg har bestilt garn rett fra fabrikk, og det kommer snart for salg på galskapogglede.no :-)))

    SvarSlett
  2. Herlige bilder, Brit! Har vært i Riga 2 ganger og trives veldig godt i byen! Denne har jeg nok ikke fått med meg, men kanskje det blir en ny tur?

    SvarSlett
  3. Her hadde jeg nok gått helt amok. Syns de vottene var så fine. og garn til 15 kr for 100 gr- har nok måtta hatt en ekstra kofert!

    SvarSlett
  4. Det var mange flotte strikka produkter i Riga, ja!

    SvarSlett
  5. Argh!! Burde visst jeg ikke skulle stukket trunet mitt inn her altså;-D Nå ble jeg frista så det holder lenge, må til Riga en gang, det er ingen tvil!! Og hvofor man må strikke selv?? Fordi det er tidenes beste aktivitet vel;-D

    SvarSlett
  6. Masse kjempefint garn da, og det er jo noe eget med det man strikker selv også da. Fine votter var der også :)

    SvarSlett
  7. Hei,
    jeg kom over din blogg inne hos Babben og her var mye likandes:)
    Jeg skjønner at du har hatt en flott tur og kommet hjem med både garn og ferdigstrikkede ting og sikkert masse inspirasjon.
    Men du spør om hvorfor strikke selv? Det er vel noe med gleden over å lage ting og å få plagg som ikke er masseproduserte?
    Lykke til med dine nye garnnøster, det blir sikkert noe fint ut av dem.

    SvarSlett
  8. Ser at du havnet mitt i godtebutikken. Ikke rart man blir litt vill av seg da. Hit må jeg nok legge turen en gang!

    SvarSlett