søndag 30. juli 2017

Dag 9: Sistedag og besøke i eventyrhuset og paradiset på Rottingen!

Siste dagen og vi våkner av å se vår egen plass.
Mere Kortreist ferie kan en vel ikke snakke om!

Vi inviterer de som er våkne på gården til frokost
Sigurd dekksgutt tar med store søster over på båtbesøk.
Det blir morgentur med kano.

OG egg med bacon på skipsdekk.
Kanskje det blir slik de må besøke oss når vi blir pensjonister??
Ola drømmer nemlig å flytte inn i båt når han pensjonere seg.
Jeg er vel mer skeptisk og foretrekker at vi har en liten hytte i beredskap for meg!

Vi kjører gjennom vakre Vikasundet

Helt spontant drar vi inn til Rottingen.
Frøyas gamle prestebolig.

Der bor disse to kjekke menneskene, Maija og Bjørn Reppe.
 De flyttet ut på Rottingen i 2012 som tidligere var feriehuset deres
og som de også brukte å leie ut i ferier.
Det tar en ca 4 min tid med båt over til fastlandet.
Ola og Bjørn har av og til kjøpt villsauværer av hverandre .
Bjørn sin familie var også en av de første som starta med villsaudrift på Frøya.
Jeg har aldri tidligere fått anledning til å gå i land der
selv om vi har fått oppfordringer fra de begge til å komme innom på besøk.
 Det er liksom ikke gjort i en håndvending, man må ha båt!
(dette bildet er hentet fra HitraFrøya)

Og at det er et PARADIS derom ingen tvil.
Her med sin egen sjølforsynte grønnsaks og bær hage.

Jeg blir så fasinert over folk som virkelig kan kunsten
med å dekorere både ute og inne.

Jeg kunne tatt mange mange flere bilder,
men for ikke virke alt for uhøflig prøvde jeg å beherske meg.
Neste besøk håper jeg på enda mer tid både til å samtaler
 med de to fine menneskene som bor der
 og til å utforske øya enda mer.
Bare se på den fantastiske steinsamlingen.

Et bitte lite utsnitt av en gedigen sauesamling!

Det hærlige er at Maija er så flink til å matche ulike detaljer.
Det blir som et eventyrslott!
og SE de tykke tømmerveggene!

Kråkeboller og småsteiner, med små stjernelys!

Og hærlige farger.
For personer som meg er det ren og skjær lykke å få være i slike hus!

De har restaurert rom for rom.
 Det siste prosjektet var kjøkkenet.
Nydelig blåfarge på skapene

En riktig kosekrok

Mange detaljer og enda flere jeg rett og slett ikke tok bilder av
 fordi jeg bare ble stående å beundre!

Artige detaljer på bokhyller,
hvor la de være hvite når man kan gjøre kreative krumspring med gamle aviser.
Dette er gjennomført av en av feriebeboerne på Rottingen


For å bli litt bedre kjent med både Maja, Bjørn og Rottingen
 la Karin Jektvig en av sine Norge rundt sendinger her.
 Du kan se denne episoden ved å trykke på denne linken.
 og her kan dere lese avisartikkel fra HitraFrøya:
( bildet er lånt fra NRK)

Vi sier takk for oss
og håper virkelig å komme tilbake på besøk!
Kanskje vi må legge inn en vintertur med Bollabåten hit!

Bollabåtferien over for sommer 2017.
Vi er full av gode opplevelser,
 full av fantastiske solnedganger og fine naturopplevelser
og ørlitte grann feriesliten som denne fine døra.
Det var heilt greit å finne senga når vi kom hjem
P.s Vi fortsette å vugge et døgn ekstra uten båt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar