søndag 9. juli 2017

Vaske gamle glass med klut og kost og såpevann

 Bak en vedstabel dukket disse små glassene opp.
 De var egentlig blitt funnet får et par år siden
i en annen haug av rariteter bak jordkjelleren vår..
Men de kom aldri lenger enn til denne vedstabelen.
Nå dukket de altså opp, like skitne som før.
Hva hadde jeg tenkt med disse her da??
Jo, kanskje de kunne bli  fine til små dekorasjoner i vinduer
 eller på bordet gjerne med blomster på.
Neste spørsmålet var om det var mulig å gjøre de REN og PEN igjen??
Sende den utfordringen til gjenbruksgruppa på Facebook.
OG mange gode tips kom inn,
TAKKER OG BUKKER FOR ALLE DEM!
 Og viola da gamba, tipsene hjalp!!
Først la jeg de i en bøtte med Zalo , nesten all skitt og lort forsvant,
deretter i en bøtte med en kapsel oppvaskmaskinpulver.
DET gjorde virkelig susen, en runde med flaskekosten fikk bort siste rest.
Et tips jeg også fikk var å beholde de som de var,
MEN de luktet slett ikke godt så en vask var absolutt nødvendig!
 Så nå kan de pynt opp med på mitt gule hagebord
 Eller taes med inn og brukes som dekorasjon på ulike bord!
 Så med klut og kost og såpevann ble glassene som ny selv om de absolutt er av gammel årgang,
Her et lite glass fra Koren & Gedde fra Christiania.
  Etter å ha googlet Koren & Gedde så er dette en liten medisinflaske,
og i en artikkel stod det faktisk de var gode funn for flaskesamlere.
 SÅ dermed har jeg altså gjort et godt funn rett bak min jordkjeller,
som  faktisk kunne havnet på gjenvinningsstasjonen!
De andre glassene er nok også medisinflasker av ulik opprinnelse.
Dermed kan jeg fortsatt nyte sommerferie
med gule hagemøbler, fine flakseskatter og Nytt strikkeprosjekt på pinnene!
Kanskje jeg må foreta en ny skatteflaske jakt bak jordkjelleren i løpet av sommeren,
flere unike flasker kan jo dukke opp!


1 kommentar:

  1. De skinner jo etter vasken! Har funnet noen jeg også, men kanskje ikke så fine som dine :-) Mye gammelt er stilig, men gammel SKITT? Nei! Bra at du vasket dem :-)

    SvarSlett