mandag 10. juli 2017

Genser som ikke ble som den skulle ..

 Her ligger den den litt røffe genseren som slett ikke ble som skulle.
 Den ser for så vidt ganske sånn OK ut her den ligger blant hvitkløver og tømmerstokker.
 Jeg har kost meg med dette prosjektet siden i mai.
 Denne genseren skulle min kjære mann få.
Jeg hadde blitt inspirert gjennom Pia i Kammebornia sin videopodcast
 som hadde strikket en til sin Dennis..
 Navnet er Cobblestone Pullover og er et kjøpemønster på Ravelry.
 Men hups og hei det ble ikke helt det samme!!!!
Og grunnen er at undertegnende var et lite øyeblikk preget av hjernedød og utålmodighet!!!
Etter at jeg hadde strikket den, prøvde min kjære den på,
den var så vidt passe, men jeg synes kanskje den var litt stor....
Jeg tenkte det ikke ville skade med en pitteliten runde i vaskemaskinen isteden for håndvask....
SELV om det sto at Fisherman wool SKAL håndvaskes.....
 Det var slettes ikke LURT..
 Dermed ble det ikke genser til min mann
 Godt er det da for en mislykka strikkemamma
 at hun har en sønn som trøster og sier :
den passer jo meg.
og enda gjør den jo det .
SÅ det for bli sjøulk genseren til lillegutt denne sommeren.
Neste sommer er den nok for liten,
 for han vokser fortere enn plena vår denne sommeren!!!
En liten trøst til er at jeg snart skal nedover mot ROMDALEN
og da skal jeg gå amok på Rauma ullvare sitt garnutsalg
og blant annet kjøpe et mer FARGERIKT garn for akkurat samme type genser til min OLA. 
For det er en  gøy genser å strikke og har en tøff fasong.
620 gram forsvant av mitt Fisherman Wool garn.
 Et stort innhugg i garnlaget
som gjør at jeg kan gjøre innkjøp på Rauma med god samvittighet!

4 kommentarer:

  1. Haha.. Det er nok lurest å følge "bruksanvisningene" enten man vil eller ikke.. Forøvrig skal jo det meste garnet håndvaskes nå, så du er nok ikke alene om å bare prøve en liten runde i vaskemaskinen... Gutten var jo heldig og fikk seg fin genser. Riktig god sommer og lykke til hos Rauma... Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  2. Aldri så gæli at det ikke er godt for noe! Genseren var jo kjempefin til sønnen!
    Men, jeg skjønner at du er litt herm. Genseren/modellen stilig, og mønsteret kommer jo bedre fram når den ikke er tova. Men, bedre lykke neste gang!
    Kos deg på fabrikkutsalg! Nå kan du gå bersjerk med veldig god samvittighet!
    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  3. Hvor heldig at kjære sønn kan ha på genseren og liker å bære. Slak å flaks :-)) En veldig fin genser.
    Det blir fint med nye Rauma garnet... så deilig utvalg med masse farger. Når jeg er i Norge, er jeg også glad for å være i stand å kjøpe Rauma. Lykke til.
    Hilsen til deg.

    SvarSlett
  4. Gleder meg til å se den neste du strikker til mannen din! Fin modell nemlig! Inntil videre får jo gutten glede av genseren som jeg synes er riktig fin til han.

    Riktig god strikkesommer, og kos deg på Rauma ullvare!

    SvarSlett