fredag 6. februar 2009

Frustrasjon over min teflonhjerne, uvennskap med nål og fornøyd gutt med nye votter

Denne måneden valgte jeg å strikke ladybug mittens / marihøne votter til glede for min lille gutt på 3,5 år. Å strikke dem var enkelt når jeg fikk litt veiledning på hobbyboden av Elisabeth Augusta
Så skulle jeg begynne å sy disse svarte prikkene, det såg jo enkelt ut, men for meg ble det et TOLMODIGHETSARBEID . Jeg må bare innrømme jeg brukte 4 timer, 4 TIMER på å brodere de små knoppene!!!!! Og etter at jeg da var feridg glad og fornøyd, hva oppdager jeg:
BRODERT SLIK AT DET BLE TO HØYRE VOTTER!!!! IIIIIKKKK, HULK, SAMMENBUDD X ###***Q. Å rekke opp var bare å slå fra seg. Så det ble å strikke en ny vott, brodere på nytt

Og dermed har jeg nå to høyre og en venstre, men lille gutt fikk ihvertfall et par:)

Og hvis jeg får et VELDIG overskudd en dag skal jeg strikke en til venstre vott til, så har vi TO PAR VOTTER:)

Premien får alt slitet er att lillegutt ble veldig fornøyd:)

Når han kom i barnehagen i dag fikk ham mange beundrende kommentarer for finne votter fra både store og små, så da er mor igjen kommet i balanse.
Vottene er strikket i vestlandsgarn med pinner 4,5.

14 kommentarer:

  1. Hihi, litt av en historie! Men vottene ble fine de, alle tre. :o)

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Søte vottane! Likte dei kjempe godt.

    SvarSlett
  3. Hei du og tusen takk for at du kikket innom bloggen min. Jeg bare lurer på hvordan du fant meg? Ellers må jeg si det var en morsom historie med de vottene, flotte ble de uansett.
    Ønsker deg en trivelig kveld!

    SvarSlett
  4. Så fornøyd denne lille karen er da, ikke rart etter at du har holdt på med disse flotte vottene..
    Skal snart starte med mine jeg og.

    Ønsker deg en fin helg :-)

    SvarSlett
  5. Et ansiktsuttrykket på lillegutten din, så ser alt strevet ut til å være verdt det. Disse vottene er kjempenusslige og jeg har lagt mønsteret i huskelista mi.

    SvarSlett
  6. aiai, den traff.....*rødme* jeg mener, det der er som jeg skulle gjort det selv;-P

    Vottene ble flotte da! Og mottakeren virker veldig fornøyd! Du kan jo se på den andre votten som en reservevott?;-)

    SvarSlett
  7. hehe ja det endte i alle fall godt til slutt og alltid kjekt med et ekstra par votter, men det viktigste er jo at mottaker ble fornøyd :)

    SvarSlett
  8. Flotte votter! Bra han ble så fornøyd siden du hadde lagt så mye arbeid bak vottene! Ha en god helg!

    SvarSlett
  9. He he.. du er nok ikke den første til å få to av en.
    Men så bra at det var vellykket med nye votter.
    Ha en god helg.

    SvarSlett
  10. Så artige votter :) Vel verdt strevet i følge ansiktet til lillegutt :) Ønsker deg en god helg!!

    SvarSlett
  11. To votter av til en hånd, nesten som jeg skulle gjort det selv:) Men den lille sjarmøren endte jo opp med en vott til hver hand, så da er jo det blide fjeset betaling for strevet. God helg

    SvarSlett
  12. Åååå, det er så kjipt når slikt skjer. Men du henta deg jo fint inn igjen. Kom igjen og strikk en vott til, for yndlingsvotter er det godt å ha et ekstrapar av.

    SvarSlett
  13. Ser ut til at han ble kjempefornøyd med de flotte vottene:-)
    Ha ei god natt!

    SvarSlett