mandag 16. februar 2009

Jeg sår, det gror og vi må være litt kreativ

Fredag kjøpte jeg 4 poser vårblomsterløker på salg til 10 kroner pakken. Dette er bare et lite eksprimentrings prosjekt. Aner ikke hvordan resultatet blir siden jeg aldri har prøvd å så blomsterløker i poetter innendørs før, men en gang må bli den første.

I mangel på utstyr til å drenere med, hverken små stein eller lecagrus ble det heller et lån av barnas legokasse. Virker sikkert det også:)

I disse 4 krukker håper jeg det skal dukke : Storvinterblomst, Sibirblåstjerner, Nikkesnøstjerner og små tulipaner. Lille gutt og jeg venter i spenning hver dag om noe grønt skal dukke opp.


I isboksene vi plantetet sist tirsdag har alle kommet med små skudd. Like fantastisk hver gang det skjer. Her putter man bitte bitte små frø i en mørk jord og igjennom den kommer grønne spirer.

Lørdag kom frøene fra Impecta så i dag har vi plantet ut:
Paprika, to sorter tomat og agurk.






Og tre nye tagetes :)




1 kommentar:

  1. Haha!! Dette blir dyr drenering!! Men det var jo kreativt da! Takk for koselig kommentar på bloggen min! Så hyggelig det var her hos deg også! Jeg tror jeg putter deg på lista over blogger jeg leser med en gang! :-)

    SvarSlett