søndag 10. juni 2018

Gjeterhunden på oppdrag med bondekona!

 Vi to ut på tur,
det er bra for bondekona og gøy for hund!
Toya er den fjerde border collien jeg blir kjent med.
Egentlig forstår jeg meg ikke på hund, jeg er et kattemenneske.
 I mitt 15 år som hundeeier jobber jeg stadig vekk med å komme nærmere mitt like hund gen.
OG med Toya er jeg faktisk på god vei.
De andre tre har ikke likt å gå på tur med hundeband.
MEN Toya synes tur er gøy uansett om det er kontrollert eller ukontrollert.
På disse ukontrollerte turene hennes blir hun noget ivrig på
å samle sau uansett om det er 2 eller 100, eller geit, eller kanin eller høne eller gås.
Mye å ta for seg i Nerklubben så dermed KAN hun ikke det...
Så derfor blir det tur med bånd
 noe som er meget bra for ei ferm bondekone også!
 I forhold til sin hundeutvikling er hun blitt mye bedre på å ta i mot ordre
som ligg, sitt, på plass,
Viktige instrukser for ei som skal bli superdog gjeterhund!
Enda er nok impulskontrollen noget lav,
her oppdager hun nemlig sin beste venn fotografen Sigurd.
 og alle gode manerer er forsvunnet som dugg for solen!
Det må legges til at Bonden Ola nok har kommet litt lenger i sin dressur av sin hund,
og det er vel sånn det skal være .
Det er de to som skal på jobb med å samle inn sau året rundt.
Så kan Toya og jeg være gode venner ,
og hun kan gjete meg ut på tur,
 en bra deal for begge parter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar