torsdag 25. mai 2017

Bukkene bruser

 Som avslutning på kveldsturen min slo jeg av en liten prat med disse guttaboys.
Bukken bruse i flokk og rad
 Det var aldri planen og tanken om at vi skulle ha geiter på gården.
MEN for nøyaktig 11 år siden, mangler en dag eller to,
dukket det opp to geiter i vårt ny oppreiste rammeverk av hus som bryllupsgave.
 EN meget overraskende gave sendt over av bondekamerat Knut.
Disse to geitene ble fort til tre
 da det viste seg at den ene var høg gravid uten at vi var klar over det.
 Så kom det stasbukk, de laget etter hvert mange små killinger, søte som bare det.
De små killingene er for øvrig mye mer nyskjerrig og tam en små lam.
De vil gjerne hilse på.
Etter som de er større må vi liste og lure de til å komme med litt godsaker.
De sier absolutt JA TAKK til litt mjølgodis disse også!
De bor på den perfekte geitetumpeplassen på gården vår med flott berg
både og klatre, hopp og gjemme seg bak.
De er flotte karer disse bukkene som står og skuer over gården vår!
Til slutt blir de til rett og slett til Halloweenpynt!
Sånn kan det gå,
Vi er selvsagt opptatt av gjennbruk!


2 kommentarer:

  1. Vakre geiter du leier. Det er fantastiske dyr.
    Min gård der jeg handler, her også en vakker flokk geiter, i tillegg ku og gis.
    Jeg liker å besøke geiter :-))) Kos deg.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Fantastiske bilder! Geiter er verdens koseligste dyr;) Mine besteforeldre hadde gård med geiter, så for meg er de knyttet til gode barndomsminner.

    SvarSlett