fredag 26. mai 2017

Glede vokser ofte der man planter det.

På solskinnsdagen denne uka fikk jeg priklet om ca 100 fløyelsblomster/tagetes.
Jeg håper disse Orange små blomstene skal poppe opp 
og spre glede i div blomsterbed og krukker når det de blir litt større.
De må bare herdes litt før jeg planter de direkte der de skal bo.
 I mangel av drivhus bruker jeg dukkestua til natteleie og regnbeskyttelse noen uker.
 Fint å tenke på at glede vokser der vi planter det.
Vi  får passe på å spre gleden vår litt rundt omkring ,
ikke med blomster men med gode smil . 
Akkurat nå er jeg så glad for at jeg klarer å smile fra hjertet igjen
 at jeg sender smil i alle retninger
. Når man har vært så tom for smil så mange måneder
 er det utrolig godt å kjenne gleden begynne å boble igjen.
Jeg er full av takknemmelighet for alle som har sendt oppmuntrende smil i min retning
den siste tiden.
Det har hjulpet så mye når jeg hadde så lite å gi tilbake.
Jeg har trengt all den gledevanningen jeg har fått!
 Jeg har begynt å sette røtter igjen og strekke meg etter lyset,
trenger bare litt tid på å herdes jeg også akkurat som tagetesene mine.
Så håper jeg sol, varme, smil , glede og tiden
 hjelper oss videre både blomster og meg .
Sender et lite solsmil i dagens regntunge Trøndelag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar